نزدیک شدن روسیه به مرحله ساخت یک نمونه اولیه از سوخو اس-۷۰ اوخوتنیک

0
78

هواپیمای جنگی بدون سرنشین و فوق رادار گریز S-70 روسیه به مرحله ساخت یک نمونه اولیه نزدیک می‌شود.

هواپیمای جنگی بدون سرنشین(پهپاد) آینده روسیه در حال ورود به مرحله ساخت نمونه اولیه است و اولین نمایش خود را در ایستگاه تلویزیونی وزارت دفاع این کشور موسوم به “TV Zvezda” به اجرا خواهد گذاشت.

در حال حاضر یک ویدئو شامل عمیق‌ترین تجزیه و تحلیلی که تاکنون از این پهپاد جدید گزارش شده، منتشر شده است که “سوخو اس-۷۰ اوخوتنیک” را به عموم مردم معرفی می‌کند.

واژه “اوخوتنیک” در زبان روسی به معنای “شکارچی” است و این پهپاد جنگی رادار گریز بسیار بزرگ است.

این ویدئو دیدگاه‌های جدیدی را در مورد این هواپیمای بدون سرنشین نسل جدید از جمله رابط کنترل اپراتورهای پرواز و محل‌های حمل بار داخلی ارائه می‌دهد. علاوه بر این، این ویدئو جزئیات منحصر به فردی را در مورد چند ویژگی طراحی و روند تولید این پهپاد ارائه می‌دهد.

آی‌ای نوشت، روسیه اعلام کرده که که این ویدئو، فصل اول از بررسی این پهپاد است که نشان می‌دهد ممکن است قسمت‌های بعدی نیز برای آن وجود داشته باشد و اطلاعات بیشتری از آن در دسترس قرار گیرد.

“سوخو اس-۷۰ اوخوتنیک” که به “هانتر بی”(Hunter-B) نیز معروف است، یک هواپیمای جنگی بدون سرنشین سنگین پنهانکار(پهپاد) ساخت روسیه با فناوری رادار گریزی است که به عنوان یک جنگنده نسل ششم در حال توسعه است.

ارتش روسیه در ابتدا در سال ۲۰۱۹ از این پهپاد رادار گریز رونمایی کرد. البته پیش از آن تصاویری غیر رسمی از آن در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده بود.

رسانه‌های علمی نوشتند؛ توسعه و ساخت این پهپاد نسل جدید بر عهده شرکت “یونایتد ایرکرفت کورپ”(UAC) است که پس از دیدار اخیر ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه با مدیرعامل این شرکت در تاریخ ۳ اوت ۲۰۲۰، تحویل این پهپاد به وزارت دفاع روسیه برای سال ۲۰۲۴ تعیین شد.

تاکنون تنها ساخت یکی از این هواپیماهای بدون سرنشین تکمیل شده است، اما حداقل سه مورد دیگر در دست ساخت است. پهپاد “شکارچی” در بخشی از ویدئوی منتشر شده، به عنوان “آزمایشگاه” توسط مقامات روسی توصیف می‌شود که این عبارت معمولا برای دارایی‌های نظامی به کار می‌رود که به عنوان نمونه اولیه خدمت می‌کنند.

گزارشات پیشین رسانه‌های دولتی روسیه اشاره کرده بودند که نسخه دوم که در حال ساخت است، درست مانند نسخه اول عمدتاً به عنوان نسخه آزمایشی برای تحقیق و توسعه استفاده می‌شود و ساخت نسخه سوم و چهارم آن ممکن است چیزی بسیار نزدیک به محصول نهایی را نشان دهد.

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در تصاویر منتشر شده به چشم می‌آید، طراحی S-۷۰ است که در کنار طراحی صاف بدنه برای رادار گریزی، نشان می‌دهد این پهپاد جنگی چقدر بزرگ است.

مدل نهایی این پهپاد احتمالاً به صورت نیمه مستقل عمل خواهد کرد.

این پهپاد می‌تواند نوعی موشک هوا به هوا را حمل کند، اما هنوز هیچ چیز تایید نشده است، چرا که نمایش سرویس‌های داخلی این پهپاد ممنوع است.

در حال حاضر نمی‌توان گفت که این پهپاد جنگی در مقایسه با فناوری‌های مشابه در سایر کشورها در چه رتبه‌ای قرار می‌گیرد، اما یک چیز قطعی است و آن اینکه روسیه در حال نزدیک شدن به نسل بعدی فناوری هواپیماهای بدون سرنشین پنهانکار و رادار گریز است.