نخستین تصاویر از جسد قاضی منصوری در رومانی

0
369

رئیس پلیس بین‌الملل نیروی انتظامی گفت که خودکشی و مرگ غلامرضا منصوری از سوی پلیس اینترپل در بخارست تأیید شد.

انتقال جسد قاضی منصوری از هتلی در بخارست 

عصر امروز ابتدا حساب رسمی رادیو فردا در توییتر خبر داد جسد غلامرضا منصوری، قاضی سابق جمهوری اسلامی در رومانی پیدا شده است. پس از آن تلویزیون دولتی رومانی نیز خبر مرگ منصوری را منتشر کرد. ساعتی بعد سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی نیز مرگ غللامرضا منصوری در رومانی را تایید کرد.

به گزارش رسانه های درون مرزی، عصر امروز حساب کاربری رسمی «رادیو فردا» در توئیتر به نقل از خبرنگار خود در بخارست نوشت که جسد «غلامرضا منصوری» قاضی ایرانی که قرار بود به‌منظور پاسخگویی به اتهامات خود به ایران بازگردد، در رومانی پیدا شده و هویت جسد نیز به تأیید رسمی رسیده است.

خبرنگار رادیو فردا در عین حال اعلام کرد غلامرضا منصوری از پنجره به بیرون پرتاب شده است. به دنبال این گزارش، برخی از رسانه‌های دیگر از جمله تلویزیون رومانی نیز این خبر را تایید کردند.

پذیرش هتل دوک Duke، که در نزدیکی سفارت جمهوری اسلامی در بخارست قرار دارد، در تماس با پلیس گفته است که مردی که در هتل آن‌ها اقامت می‌کرده از طبقه بالای هتل پایین افتاده است.

پس از بازداشت قاضی منصوری در رومانی، قاضی دادگاهی در بخارست تصمیم گرفته است، غلامرضا منصوری تا تاریخ ۲۰ تیر ماه تحت شرایط خاصی آزاد باشد. قاضی رومانیایی همچنین از جمهوری اسلامی خواسته بود مدارک مربوط به درخواست استرداد او را تا آن زمان به دادگاه ارائه کند‎. او همچنین حکم کرده بود که تا زمانی که دادگاه تصمیم بگیرد که آیا با فرستاده شدن غلامرضا منصوری به ایران جانش در خطر خواهد بود یا نه، او به اینترپل تحویل داده نخواهد شد.

گزارش‌ها در رومانی در مورد نحوه مراقبت قضایی از غلامرضا منصوری حاکی از آن است که او در بازداشت نبوده، اما ملزم بوده، یک بار در هفته خود را به پلیس معرفی کند. با این حال مشخص نیست آیا در طول این هفته، او به ایستگاه پلیس رفته است یا نه.

غلامرضا منصوری که پیش از این بازپرس شعبه ۹ دادسرای فرهنگ و رسانه و سرپرست این دادسرا بود، همچنین در توقیف برخی روزنامه‌ها در ایران و بازداشت برخی روزنامه‌نگاران در سال ۱۳۹۱ نقش بسزائی داشته است. از این رو با مشخص شدن حضور او در اروپا، سازمان گزارشگران بدون مرز از او در دستگاه قضایی رومانی شکایت کرده بود.