نتانیاهو: رژیم جمهوری اسلامی باعث مرگ ۱۷۶ انسان بی‌گناه شد و به جامعه جهانی دروغ گفت

0
335

نخست وزیر اسرائیل در واکنش به شلیک موشک به هواپیمای اوکراینی از سوی جمهوری اسلامی گفت که حق مردم ایران زندگی توام با «امنیت و صلح» است و آن‌ها شایسته آزادی هستند، چیز‌هایی که رژیم جمهوری اسلامی از آن‌ها سلب کرده است.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، روز یکشنبه ۲۲ دی ماه در آغاز جلسه دولت با تسلیت به خانواده قربانیان شلیک موشک به هواپیمای اوکراینی، گفت که رژیم جمهوری اسلامی نه تنها مردم خود را سرکوب کرده و مرکزیت تروریسم در خاورمیانه است، این رژیم همچنین باعث مرگ ۱۷۶ انسان بی‌گناه است، اقدامی که سعی در پنهان کردن آن نمود و به جامعه جهانی دروغ گفت.

او افزود: می‌خواهم به شجاعت مردم ایران اشاره کنم که دوباره علیه این رژیم به خیابان‌ها آمده‌اند. آن‌ها شایسته آزادی هستند، آن‌ها شایسته رهایی هستند، حق آن‌ها زندگی توام با «امنیت و صلح» است، چیز‌هایی که رژیم جمهوری اسلامی از آن‌ها سلب کرده است.

نخست وزیر اسرائیل ادامه داد با تبریک به پرزیدنت ترامپ به خاطر اعمال تحریم‌های جدید و بسیار سخت علیه رژیم جمهوری اسلامی، تاکید کرد که «این‌ اقدام به موازات تصمیم رژیم جمهوری اسلامی برای سرعت بخشیدن به غنی سازی اورانیوم اجرا گشت.»

نتانیاهو همچنین از بریتانیا، فرانسه و آلمان خواست تا به تلاش‌های آمریکا بپیوندند و افزود: «آن‌ها باید به شورای امنیت سازمان ملل رفته و تحریم‌هایی که آن زمان درباره آن تصمیم‌گیری شده بود را به مرحله اجرا در آورند.»

نخست وزیر اسرائیل بار دیگر تاکید کرد که کشورش «به رژیم جمهوری اسلامی اجازه توسعه سلاح هسته‌ای را نخواهد داد.»

صدای آمریکا گزارش داد؛ همچنین صفحه اسرائیل در توئیتر به زبان فارسی نیز با بازنشر ویدئو رد نشدن دانشجویان از روی پرچم اسرائیل و آمریکا نوشت که «مردم ایران از دست این رژیم تاریک و سیاست‌های سرکوب‌گرانه‌اش خسته شده‌اند. پیام آن‌ها واضح و روشن است.»