نتانیاهو به جمهوری اسلامی و حزب الله هشدار داد که عزم اسرائیل را به چالش نکشند

0
392

یک روز بعد از درگیری های مرزی میان نیروهای اسرائیلی و حزب الله لبنان، بنیامین نتانیاهو در بازدید از یک مقر فرماندهی ارتش این کشور در شمال اسرائیل، به جمهوری اسلامی و حزب الله لبنان هشدار داد که عزم دولت اسرائیل را در دفاع از خود آزمایش نکنند.

نخست وزیر اسرائیل با اشاره به اتفاقات روز گذشته گفت که هر آنچه که اکنون روی می دهد نتیجۀ تلاش حکومت جمهوری اسلامی و حزب الله لبنان برای ایجاد پایگاه در مرزهای اسرائیل است. نتانیاهو حزب الله لبنان را نیز متهم کرد که در خدمت منافع جمهوری اسلامی و بر علیه منافع دولت لبنان عمل می کند.

او در ادامه افزود که اسرائیل مصمم است که از خود دفاع کند و به هیچکس توصیه نمیکند که عزم اسرائیل را در دفاع از خود به آزمون بگذارد.

نخست وزیر اسرائیل در ادامه گفت که این کشور به بمباران مواضع جمهوری اسلامی و متحدانش در سوریه ادامه می دهد و آماده رویارویی با هر سناریویی است.

ارتش اسرائیل روز دوشنبه بیست و هفتم ژوئیه اعلام کرد که اقدام نیروهای حزب الله را برای ورود مخفیانه به خاک اسرائیل خنثی کرده است. حزب الله لبنان با تکذیب ادعای اسرائیل گفت که این گروه هیچ درگیری نظامی با اسرائیل نداشته و نکوشیده وارد خاک اسرائیل شود. رویترز و خبرگزاری فرانسه با تأئید درگیری های دیروز اعلام کردند که ارتش اسرائیل مزارع شبعا در نوار مرزی لبنان و اسرائیل را آماج حملات خمپاره ای قرار داد.

در اظهاراتی جداگانه نخست وزیر لبنان، حسان دیاب، افزایش تنش نظامی در مرزهای دو کشور را خطرناک و نقض حاکمیت ملی لبنان خواند.

رادیوفرانسه نوشت؛ در بیستم ژوئیه گذشته هواپیماهای اسرائیلی یک پایگاه حزب الله لبنان و نیروهای جمهوری اسلامی در حومۀ دمشق را بمباران کردند که در نتیجۀ آن پنج عضو حزب الله از جمله کمال محسن کشته شدند.