نتانیاهو: با قدرت از احیای «برجام» جلوگیری می‌کنیم

0
134

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل در رویکردی متفاوت با دولت پیشین اسرائیل، مخالفت علنی خود با احیای توافق هسته‌ای موسوم به «برجام» را ابراز کرد و گفت، دولت او «با قدرت» از احیای «برجام» جلوگیری خواهد کرد.

نتانیاهو، چهارشنبه 14 دی، در این اظهارات گفت: «اقداماتی را قویاً و به صورت علنی علیه احیای توافق هسته‌ای در سطح جهانی انجام خواهیم داد. [این اقدامات] فقط گفت‌وگو با رهبران در پشت درهای بسته نیست، بلکه در عرصه افکار عمومی جهانی خواهد بود.»

نتانیاهو که هفته پیش در مراسم تحلیف دولت جدید اسرائیل، به عنوان نخست‌وزیر جدید این کشور سوگند یاد کرده بود، در نشست هیئت کابینه دولت اسرائیل گفت، برجام هنوز کاملا از دستور کار خارج نشده است.

رهبر حزب «لیکود» در سال 2015 از مخالفان اصلی توافق برجام بود. به گفته او، برجام راه را برای دسترسی جمهوری اسلامی به سلاح هسته‌ای فراهم می‌کند.

العربیه به نقل از بلومبرگ نوشتند، اسرائیل می‌گوید که جمهوری اسلامی موجودیت این کشور را هدف گرفته و رسما خواهان نابودی آن است و در این راستا با تلاش برای دست‌یابی به تسلیحات هسته‌ای، دست زدن به اقدامات بی‌ثبات کننده و به‌ راه‌انداختن جنگ‌های نیابتی در منطقه، امنیت اسرائیل و سایر کشورهای خاورمیانه را به خطر می‌اندازد.