نتانیاهو: از همه می‌خواهم تهدید جمهوری اسلامی را جدی بگیرند

0
118

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در جریان سالگرد یابود قربانیان هولوکاست گفت: اسرائیل از پرزیدنت ترامپ و مایک پنس که مقابل اقتدارگرایان رژیم جمهوری اسلامی ایستاده‌اند، قدردانی می‌کند و از همه می‌خواهم تهدید جمهوری اسلامی را جدی بگیرند.

نخست وزیر اسرائیل روز پنجشنبه سوم بهمن ماه و در سخنرانی خود گفت: همان‌گونه که امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه دیروز گفت، مخالفت با صهیونیسم، جدیدترین شکل یهودستیزی است.

بنیامین نتانیاهو افزود: سپاس می‌گوییم آن‌ دلیران و شجاعانی را که جان خود را به خطر انداختند تا جان یهودیان را نجات دهند. مقامات، رهبران، رئیس جمهوری‌ها، معاون رئیس جمهوری، حضور شما در اورشلیم نشانه احترام به شش میلیون یهودی قربانی است و اسرائیل قدردان شما است.

آقای نتانیاهو گفت: آشویتس مکانی برای مرگ بود، اورشلیم مکانی برای زندگی است. ۷۵ سال پیش مردم یهودی از دره مرگ آزاد شدند که بزرگترین در برگ‌ تاریخ بشر است.

نخست وزیر اسرائیل افزود: برای شش میلیون یهودی قربانی که یک میلیون و نیم آن‌ها کودک بودند، می‌گویم کمک خیلی دیر بود. برای همین همواره می‌گوییم دیگر اجازه نخواهیم داد تکرار شود.

او در ادامه گفت: باید به یاد داشته باشیم، حدود ۸۰ سال پیش وقتی یهودیان داشتند از بین برده می‌شدند، جهان آن را جدی نگرفت. برای مردم یهود، آشویتس فقط نشان مرگ و اهریمن نیست، نشانه بی دفاع بودن و بی‌صدا بودن هم هست.

صدای آمریکا گزارش داد؛ نخست وزیر اسرائیل ادامه داد: امروز صدای ما در کاخ سفید و کرملین و در سازمان ملل و کنگره آمریکا و لندن و پاریس و برلین شنیده می‌شود. امروز ما صاحب سرزمین اجدادی خود هستیم که آن را به دولتی قدرتمند و پیشرفته تبدیل کرده‌ایم و یک سپر دفاعی محکم داریم.