مورگان اورتگاس: ۱۶ میلیارد دلار هزینه برای ترور توسط دولت جمهوری اسلامی

0
292

بعد از سفیر آمریکا در سازمان ملل. متحد، سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده نیز به سخنان روز سه‌شنبه حسن روحانی رئیس جمهور دولت جمهوری اسلامی واکنش نشان داد و گفت مقامات جمهوری اسلامی به جای مردم ایران، ۱۶ میلیارد دلار هزینه نیروهای تروریستی خودشان در منطقه کرده‌اند.

مورگان اورتگاس شامگاه سه‌شنبه یکم مهر ماه در توئیتر نوشت، در هفتاد و پنجمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد، حسن روحانی مدعی شد جمهوری اسلامی از صلح حمایت کرده و با افراط‌گرایی مقابله می‌کند.

واقعیت این است که رژیم جمهوری اسلامی از سال ۲۰۱۲ تاکنون، بیش از ۱۶ میلیارد دلار هزینه نیروهای نیابتی ترور و متحدان خود کرده است. این پولی است که رژیم از مردم ایران دزدید و باید به آنها باز می‌گشت.

وی افزود: اگر دوره نفوذ و هژمونی که روحانی می‌گوید به پایان رسیده، چرا دولت جمهوری اسلامی نیروها و گروهای نیابتی خود را از عراق بیرون نمی‌آورد و به تلاش برای نفوذ بر لبنان از طریق حزب‌الله پایان نمی‌دهد؟

صدای آمریکا نوشت؛ مورگان اورتگاس در پایان گفت: «تحریم‌های ایالات متحده، حمایت‌ جمهوری اسلامی از تروریسم و برنامه هسته‌ای‌ و مقامات فاسد دولت جمهوری اسلامی که مردم ایران را سرکوب می‌کنند، هدف می‌گیرد و شامل کمک و تجارت بشردوستانه نیست. ایالات متحده حتی به دولت جمهوری اسلامی برای مقابله با ویروس کووید پیشنهاد کمک کرد اما دولت حسن روحانی، آن را رد کرد.»