مهدی زارع اشکذری و واکنش رسانه‌های ایتالیایی به مرگ این دانشجو سابق دانشگاه بولونیا ایتالیا

0
240

واکنش‌ها به مرگ مهدی زارع اشکذری، دانشجوی سابق دانشگاه بولونیا ایتالیا ادامه دارد و امروز رسانه‌های ایتالیا از جمله ارپوبلیکا ، له استمپا و دومانی به صورت گسترده به آن پرداختند. جیانلوکا کستانتینی،‌ کارتونیست ایتالیایی هم تصویری از مهدی زارع اشکذری کشیده است.

قوه قضاییه جمهوری اسلامی اعلام کرده که مهدی زارع اشکذری در جریان «ناآرامی‌های اخیر در تهران مجروح و به بیمارستان منتقل شده و چندی بعد فوت کرده» است؛ اما عفو بین‌الملل می‌گوید که او در تظاهرات بازداشت، شکنجه و بعد از آزادی موقت به کما رفته است.

طبق گزارش‌های منتشر شده هم خانواده و نزدیکانش می‌گویند که او در جریان اعتراضات بازداشت شده و «پس از ضرب و شتم و شکنجه شدید در حالیکه بدحال بوده به طور موقت آزاد شده» است و پس از آزادی موقت به کما رفته و پس از ۲۰ روز در بیمارستان جان باخته است.

 نزدیکان او به بینی و دندان‌های شکسته و آثار کبودی روی بدنش اشاره کرده‌اند. ریکاردو نوری، سخنگوی عفو بین الملل ایتالیا کشته شدن مهدی زارع اشکذری در اثر شکنجه و ضرب و شتم را «خبر وحشتناک» عنوان کرد.

یورونیوز نوشت؛ براساس گزارش‌های منتشر شده، نهم دی ماه، پیکر مهدی زارع اشکذری به خانواده‌اش تحویل داده می‌شود و یک روز بعد هم مراسم خاکسپاری انجام می‌گیرد. طبق ویدئوهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی امروز، دوشنبه 12 دی ماه مراسم ختم او با حضور جمعیت انبوه برگزار شد. 

مهدی زارع اشکذری، ۷ سال پیش برای تحصیل در رشته داروسازی دانشگاه بولونیا ایتالیا به این شهر رفته بود؛ اما به دلیل بیماری مادرش تحصیلات را رها کرد و به ایران بازگشت.