ملی‌پوشان اروگوئه‌ای و ستارگان این تیم: اعدام امیر نصرآزادانی را متوقف کنید

0
136

امیر نصرآزادانی در جریان قیام سراسری ضد‌حکومتی مردم ایران توسط نیروهای امنیتی رژیم جمهوری اسلامی در اصفهان بازداشت شد.

لوئیس سوارز، ستاره پیشین لیورپول و بارسلونا و ملی‌پوش تیم فوتبال اروگوئه در استوری اینستاگرامی خود نوشت: «شرایطی که امیر و بسیاری از مردم ایران تجربه می‌کنند واقعا غیرقابل قبول است. حمایت کاملم را از امیر نصرآزادانی و خانواده‌اش اعلام می‌کنم. لطفا همین الان اعدام را متوقف کنید.»

در همین راستا، رونالد آرائوخو، ملی‌پوش اروگوئه‌ای بارسلونا در استوری اینستاگرام خود نوشت: «مبارزه برای حقوق بشر نمی‌تواند دلیلی برای اعدام کسی باشد. من با تمام وجود از امیر نصرآزادانی و خانواده‌اش حمایت می‌کنم. احترام به زندگی بالاتر از همه چیز است.»

دیه‌گو گودین، مدافع تیم ملی فوتبال اروگوئه نیز با انتشار توییتی نوشت: «به ذهن من نمی‌رسد که در دنیایی که ما در آن زندگی می‌کنیم چنین اتفاقاتی بیفتد. حمایت کاملم را از امیر نصرآزادانی و خانواده‌اش اعلام می‌کنم. امیدوارم بتوان جلوی این وحشی‌گری را گرفت. ما باید این ظلم را که هزاران نفر متحمل شده‌اند، نمایان کنیم.»

مارک بارترا، مدافع پیشین باشگاه بارسلونا که در حال حاضر در تیم ترابزون اسپور در سوپرلیگ ترکیه بازی می‌کند، با بازنشر پست حمایتی اتحادیه جهانی بازیکنان حرفه‌ای فوتبال (فیف‌پرو) از نصرآزادانی، در توییتر خود نوشت: «آیا قرار است دست روی دست بگذاریم و بی‌تفاوت باشیم؟ به‌هیچ‌وجه چنین چیزی قابل قبول نیست. همه باید در کنار امیر نصرآزادانی باشیم. بس است، اعدام را متوقف کنید.»

العربیه نوشت؛ همگام با کارزار حمایت‌های گسترده جامعه ورزشی جهان از امیر نصرآزادانی، فوتبالیست پیشین باشگاه تراکتورسازی تبریز، اکنون بازیکنان سرشناس تیم ملی فوتبال اروگوئه و بارسلونا خواستار توقف اجرای حکم اعدام و آزادی فوری این بازیکن شده‌اند.

به گفته خبرگزاری «میزان» بازداشت امیر نصرآزادانی با «اتهام عضویت در گروه مسلحانه» صورت گرفته است و گفته می‌شود که اتهام اصلی علیه او «محاربه» و مجازات در نظر گرفته شده بابت این جرم نیز حکم «اعدام» است.

پیش‌تر، آندریاس لارم، نماینده پارلمان آلمان کفالت امیر نصرآزادانی را برعهده گرفته و خواستار آزادی فوری او شد.

همچنین در روزهای گذشته بسیاری از چهره‌های سرشناس جامعه ورزشی جهان و نهاد‌های بین‌المللی خواستار توقف فوری حکم اعدام و آزادی فوری نصرآزادانی و دیگر بازداشت‌شدگان اعتراضات در ایران شده‌اند.