معترضان عراقی در ناصریه با بستن پل‌های شهر دست به اعتصاب عمومی زدند

0
228

گزارش های شنبه 8 فوریه 2020 خبر از آن می دهد که معترضان عراقی شهر ناصریه در جنوب عراق از با بستن پل‌های داخل شهر و دست به اعتصاب عمومی زدند.

تظاهر کنندگان معترض خواستار برکناری رئیس پلیس این شهر شدند.

خبرنگار این گزارش به نقل از یک رئیس پلیس، ذی قار، گزارش داد که نیروهای امنیتی در این استان قصد ندارند که برای متفرق کردن تظاهرکنندگان معترض از زور استفاده کنند.

رئیس پلیس ذی قار تأکید کرد، نیروهای امنیتی برای باز کردن پل «الزیتون» یا پراکنده کردن تظاهرات معترضان از ابزار سرکوب یا «زور» استفاده نخواهند کرد.

پیشتر معترضان در میدان الحبوبی ذی قار (جنوب عراق) با تعیین محمد توفیق علوی به عنوان نخست وزیر مخالفت کردند.

تظاهرکنندگان در این شهر اعلام کردند که این شخص مورد تایید آیت الله سیستانی مرجع شیعیان عراق نیست.

در همین حال میدان التحریر در مرکز بغداد نیز روز گذشته شاهد چندین تجمع و تظاهرات که دانشجویان آن را به راه انداختن بود. تظاهر کنندگان خواستار انصراف محمد علاوی از ماموریت تشکیل دولت شدند.

تظاهر کنندگان همچنین نقض حقوق معترضان و سرکوب تظاهرکنندگان در نجف و کربلا طی روزهای گذشته توسط «کلاه‌آبی‌ها» وابسته به مقتدی صدر را محکوم کردند.

ارسال نامه‌ای‌ به سازمان ملل متحد توسط معترضان

شماری از تظاهرکنندگان در پایتخت عراق روز شنبه طی نامه‌ای به سازمان ملل متحد از این نهاد بین المللی خواستند که بر دولت عراق فشار بیاورد تا نظام سهمیه بندی فرقه‌ای را لغو عمل به قانون اساسی موجود را متوقف و یک دولت انتقالی در اسرع وقت برای نجات عراق تأسیس کند.

براساس این گزارش تظاهرکنندگان همچنین در نامه‌ای خطاب به دبیرکل سازمان ملل متحد خواستار مداخله برای جلوگیری از ادامه خشونت‌هایی که تاکنون بیش از 800 نفر کشته و25 هزار زخمی در بر داشت، مداخله کند و بر مسئولان در بغداد فشار آورد تا به خواسته‌های معترضان پاسخ دهند.

به گزارش العربیه؛ گفتنی است که کمیسیون عالی حقوق بشر عراق روز گذشته کشته شدن بیش از 500 نفر در اعتراضات عراق را تایید کرد.