مرگ مشکوک شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری

0
466

بنا به گزارش دریافتی از سازمان حقوق بشر ایران، منابع مطلع از مرگ شاهین ناصری، زندانی جرایم غیرسیاسی زندان تهران بزرگ که از چندی پیش به سلول انفرادی منتقل شده بود، خبر دادند.

شاهین ناصری در تاریخ ۹ آبان ۹۸ با نوشتن نامه‌ای از زندان شهادت داده بود که شخصا در آگاهی شیراز شاهد شکنجه نوید بوده است، براساس شهادت‌نامه ناصری، بازجویان درحالی که نوید افکاری روی زمین افتاده بود و با دستانش سرش را گرفته بود، چند ضربه محکم به دستش کوبیدند و ضمن فحاشی و الفاظ رکیک به او می‌گفتند که «هرچه ما می‌گوییم درست است»، پس از این شهادت وی به زندان تهران بزرگ تبعید شد و از مدتی پیش در سلول انفرادی به‌سر میبرد.

برادر شاهین ناصری در گفتگو با سازمان حقوق بشر ایران گفت: «دوستانش خبر کشته شدن وی در سلول انفرادی را به ما دادند. ولی هنوز هیچ مسئولی با ما تماس نگرفته است».

یک منبع مطلع نیز در این خصوص گفت: «من جسد شاهین ناصری را در بهداری زندان دیدم. وی بارها در خصوص شکنجه شدن نوید افکاری و اعتراف اجباری وی اطلاع رسانی کرده بود. درباره اینکه شاهد شکنجه نوید افکاری بود و بارها به همین دلیل به سلول انفرادی منتقل شده بود. چندی پیش که مصادف با سالگرد اعدام نوید افکاری بود، وی را از بند به مکان نامعلومی منتقل کردند و ما فکر می‌کردیم که به بند ۲۰۹ اوین منتقل شده. ولی امروز فهمیدیم که در سلول‌های انفرادی زندان تهران بزرگ بوده تا از تماس تلفنی محروم باشد و نتواند با خبرگزاری‌ها مصاحبه کند».