مایک پمپئو در دانشگاه استنفورد: مردم ایران عکس سلیمانی را آتش زدند و او را قاتل نامیدند

0
200

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، در جریان سخنرانی خود در موسسه هوور دانشگاه استنفورد به اعتراضات ایران و شعار مردم علیه سلیمانی و رهبران جمهوری اسلامی اشاره کرد.

آقای پمپئو روز دوشنبه ۲۳ دی‌ماه گفت که مردم در تظاهرات دو روز اخیر عکس‌های سلیمانی را آتش می‌زنند و او را قاتل و یکی از معماران اصلی سرکوب خود می‌نامند و آمریکا با این مردم برای مطالبه آزادی و عدالت همراه است.

وی همچنین گفت که رژیم جمهوری اسلامی قصد دارد هر کاری که می‌تواند بکند تا معترضان را سرکوب کند، اما آمریکا در کنار مردم ایران است.

آقای پمپئو در بخش پرسش و پاسخ که توسط کاندولیزا رایس، وزیر خارجه دولت پرزیدنت بوش، برگزار شد، به فشار بر جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت که تحریم و کارزار فشار حداکثری بر جمهوری اسلامی دو هدف را دنبال می‌کند: کاهش شدید منابع مالی رژیم جمهوری اسلامی برای جلوگیری از کمک به گروه های نظامی و تروریستی در سراسر جهان؛ و تغییر رفتار آن رژیم به گونه‌ای که مانند یک کشور عادی رفتار کند.

وی در پایان گفت: «از نظر اقتصادی تحریم‌های آمریکا هشتاد درصد فروش نفت ایران که اصلی ترین منبع درآمدشان بود را کاهش داده است. رئیس جمهوری روحانی خودش اعتراف کرده که تحریم‌های ما ۲۰۰ میلیارد دلار از درآمدها و سرمایه‌گذاری‌های خارجی آنها را کم کرده است. مردم ایران از این که رژیم جمهوری اسلامی ثروت آنها را می‌دزدد و خرج گسترش خشونت‌آمیز انقلاب اسلامی می‌کند، خشمگین هستند.»