مایک پمپئو: حقیقت این است که جمهوری اسلامی متخاصم است و نه قربانی

0
208

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در جریان یک سخنرانی به سیاست خارجی دولت پرزیدنت ترامپ اشاره کرد و گفت تا وقتی حقیقت را آن‌طور که هست نبینیم، نمی‌توانیم سیاست خارجی مناسبی اختیار کنیم و حقیقت این است که جمهوری اسلامی یک متخاصم است و نه قربانی.

وزیر خارجه ایالات متحده روز سه‌شنبه ۳۰ مهر ماه در جریان سخنرانی در گردهمایی بنیاد هریتج گفت: کار من در اولین سخنرانی در مورد جمهوری اسلامی، این بود که برای مردم ایران بایستم. ۱۲ شرطی که ما برای رژیم جمهوری اسلامی حاکم بر ایران گذاشتیم، از سوی رسانه‌هایی مانند واشینگتن پست یا نیویورک تایمز درست منتقل نشد ولی ما فقط خواستیم گروگان نگیرند و در اروپا مردم را ترور نکنند.

مایک پمپئو افزود: بعد از آن سخنرانی و افزودن تحریم‌ها بر رژیم جمهوری اسلامی، اوضاع تغییر کرد. صدها شرکت با ما همراه شدند. وقتی جمهوری اسلامی به تاسیسات نفتی عربستان سعودی حمله کرد، فرانسه، بریتانیا و آلمان بالاخره به این موضوع رسیدند که جمهوری اسلامی باید مذاکره را بپذیرد.

اشاره آقای پمپئو به حملات ۲۳ شهریور ماه است که دو مرکز نفتی عربستان سعودی مورد حملات پهپادی و موشکی قرار گرفت. مایک پمپئو، همان زمان جمهوری اسلامی را پشت این حملات دانست و در توئیتر رسمی خود نوشت در حالی که روحانی و ظریف تظاهر به دیپلماسی می‌کنند، جمهوری اسلامی پشت نزدیک به ۱۰۰ حمله به عربستان سعودی است.

به گزارش صدای آمریکا؛ وزیر خارجه آمریکا در جریان سخنرانی خود افزود: تفاوت در مورد نگاه‌ به حقایق جهان از وقتی شروع شد که ما سرکوب این نظام دزدسالار در ایران را شروع کردیم.