مایک پمپئو: اجازه نمی‌دهیم رژیم جمهوری اسلامی با خرید تسلیحات نظامی، دیگر کشورها را به خطر بیاندازد

0
247

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا می‌گوید ایالات متحده با ارائه پیشنویس قطعنامه جدیدی برای تمدید تحریم تسلیحاتی جمهوری اسلامی به شورای امنیت،‌ می‌خواهد مطمئن شود رژیم جمهوری اسلامی،‌ امنیت دیگر کشورها را به خطر نمی‌اندازد. 

آقای پمپئو عصر چهارشنبه ۱۵ مرداد در یک کنفرانس خبری در محل وزارت خارجه ایالات متحده گفت: آمریکا اجازه نخواهد داد که رژیم جمهوری اسلامی با خرید تسلیحات نظامی، دیگر کشورها را به خطر بیاندازد. بنابراین از همه توان دیپلماتیک خود برای تمدید منع فروش تسلیحات به رژیم جمهوری اسلامی استفاده می‌کنیم.

آقای پمپئو با تاکید بر این که ماموریت شورای امنیت سازمان ملل پاسداری از صلح و امنیت بین‌المللی است گفت: این شورا دست به یک کار کاملا مسخره خواهد زد، اگر اجازه دهد حامی نخست تروریسم در جهان (رژیم جمهوری اسلامی) آزادانه به خرید و فروش سلاح بپردازد.

وی اضافه کرد: ایالات متحده اکنون در حال اتخاذ یک دیپلماسی است که سال‌هاست در این زمینه ادامه دارد و قطعنامه‌ای که ما هفته آینده ارائه خواهیم کرد کاملا منطقی است و تلاش داریم اطمینان حاصل کنیم تحریم تسلیحاتی جمهوری اسلامی تمدید خواهد شد.

وی با استقبال از توافق بین دولت یمن و شورای گذار جنوب جهت هموار کردن مسیر تشکیل یک دولت یکپارچه برای مقابله با تهاجم شورشیان حوثی گفت، بخش عمده‌ای از درگیری‌ها در یمن به دلیل ارسال غیرقانونی سلاح از ایران به حوثی‌ها است.

وزیر خارجه دولت پرزیدنت ترامپ در این کنفرانس خبری همچنین ضمن ابراز نگرانی از امنیت شبکه انتقال اطلاعات نسل پنجم موبایل «۵جی» که چین ارائه می‌دهد گفت: ما در حال کار برای محافظت از آمریکایی‌ها در برابر تهدیدهای ناشی از رفتار تهاجمی حزب کمونیست چین هستیم.

صدای آمریکا نوشت؛ مایک پمپئو خاطر نشان کرد: خبر خوب این است که کشورهای جهان این تهدیدها را درک کرده و به نظرم در حال اتخاذ رویکرد درستی برای پاسخ دادن به این چالش‌ها هستند. ما از همه ملت‌های عاشق آزادی می خواهیم که به «شبکه پاک» بپیوندند.