فرودگاه دمشق و خسارات شدید از حمله اسرائیل

0
234

پس از حملات هوایی اسرائیل در بامداد جمعه 20 خرداد که باندهای غیرنظامی فرودگاه دمشق را از خدمت‌رسانی خارج کرد و به ترمینال مسافربری آسیب رساند، تصاویر ماهواره‌ای جدید از این فرودگاه نشان می‌دهد که به باندهای نظامی این فرودگاه نیز آسیب جدی وارد شده است.

یک شرکت ماهواره‌ای اسرائیلی، تصاویری را منتشر کرد که نشان می‌دهد باندهای فرودگاه دمشق شدیدا آسیب‌ دیده‌اند.

شبکه‌های تلویزیونی اسرائیل نیز این تصاویر را پخش کردند، هر چند دولت اسرائیل در مورد این حملات موشکی اظهار نظری نکرده است.

شرکت «ایمیج‌سات اینترنشنال» هم خاطرنشان کرد این حملات، باندهای فرودگاه را « کاملا از کار انداخته» است و افزود هر باند، سه بار هدف موشک قرار گرفته است.

مکان‌های مورد هدف قرار گرفته در فرودگاه دمشق
مکان‌های مورد هدف قرار گرفته در فرودگاه دمشق

العربیه نوشت؛ اسرائیل با اجرای طرح جدیدی برای مقابله با گروه‌های شبه‌نظامی وابسته به جمهوری اسلامی و انهدام محموله‌های تسلیحاتی ارسالی از این کشور به سوریه و لبنان، فرودگاه‌ها و بنادر سوریه را هدف قرار می‌دهد.

در پی حملات موشکی بامداد جمعه اسرائیل به فرودگاه دمشق، منابع فاش کردند که این بمباران اسرائیل علیه مراکزی در فرودگاه بین‌المللی پایتخت سوریه با هدف از کار ‌انداختن عملیات پشتیبانی تسلیحاتی جمهوری اسلامی و جلوگیری از فرود هواپیماهای باری ایران در این فرودگاه صورت گرفته است.