شیوع کرونا دلتا در گیلان

0
225

آبتین حیدرزاده با بیان اینکه در موج پنجم کرونا شاهد شیوع کرونا دلتا هستیم، گفت: منشأ این کرونا در هندوستان بوده که شکل جهش یافته کرونا ووهان چینی است.

معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه کرونا دلتا توانایی سرایت بیشتری نسبت به ویروس اولیه دارد، اظهار کرد: این ویروس جهش یافته سریع‌تر افراد را درگیر می‌کند و علائم متفاوت‌تری از خود بروز می‌دهد.

وی با بیان اینکه گلو درد شدید، تب، بدن درد و بی حالی همچون علائم سرماخوردگی از نشانه‌های کرونا دلتا است، تصریح کرد: سرایت این کرونا بیشتر به صورت خانوادگی است اما در خصوص میزان و آمار کشندگی آن اطلاع دقیقی نداریم.

حیدر زاده از احتمال شیوع کرونا دلتا در گیلان با وجود شرایط قرمز کرونایی و شدت یافتن میزان مبتلایان در این استان خبر داد و گفت: از شهروندان درخواست می‌شود شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت و از حضور در دورهمی ها پرهیز کنند.

رسانه‌های داخلی نوشتند؛ وی با بیان اینکه با قرمز شدن شهرستان رشت، محدودیت‌های کرونایی به این شهر بازخواهند گشت، ادامه داد: بر این اساس ورود و خروج خودروهای با پلاک غیربومی به رشت ممنوع است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به چگونگی فعالیت مشاغل، افزود: مشاغل غیر ضرور در رشت تعطیل خواهند شد.

وی با اشاره به روند افزایشی تعداد بیماران کرونایی در استان گیلان، افزود: در مجموع تعداد بیماران کرونایی استان گیلان به ۳۳۰ نفر رسیده است.