شکست سنگین احزاب وابسته به جمهوری اسلامی در انتخابات پارلمانی عراق و ایجاد درگیری شدید توسط این احزاب

0
187

در پی اعلام نتایج نهایی انتخابات از سوی کمیسیون عالی انتخابات عراق و تاکید مجدد این نهاد قانونی بر شکست سنگین احزاب و شبه‌نظامیان وابسته به جمهوری اسلامی و پیروزی جریان صدری‌ها در انتخابات پارلمانی این کشور ، رسانه‌های محلی عراق روز یکشنبه 17 اکتبر گزارش داده‌اند که گروه‌های وابسته به جمهوری اسلامی با عدم پذیرش شکست سنگین خود در این انتخابات اقدام به مسدود کردن جاده‌های مهم و حیاتی در شمال شرق بغداد کردند.

این گروه‌ها در اعتراض به نتایج انتخابات پارلمانی اخیر برخی جاده‌های مهم در بصره، دیاله و شمال بغداد را نیز بسته‌اند.

العربیه به نثل از تلویزیون العهد نوشت؛ احزاب و شبه نظامیان وابسته به جمهوری اسلامی در عراق با راه‌اندازی تظاهرات و قطع جاده‌ها در استان دیاله به نتایج انتخابات که از نظر ناظران بین‌المللی، اتحادیه عرب و کمیسیون عالی انتخابات عراق سالم و شفاف اعلام شده و مورد تایید اغلب کشورهای جهان واقع شد، اعتراض کردند.

تلویزیون «العهد» به نقل از یک منبع امنیتی گفت، تظاهرکنندگان جاده «الحسینیه» را به نشانه اعتراض به نتایج انتخابات اخیر مسدود کردند.

این تلویزیون همچنین از برگزاری اعتراضاتی از سوی احزاب وابسته به جمهوری اسلامی در رد نتایج انتخابات در شهر بصره خبر داده است.

از سوی دیگر ائتلاف الفتح که شامل اکثریت شبه نظامیان عراقی وابسته به جمهوری اسلامی است، نتایج انتخابات پارلمانی عراق را رد کرد.

این ائتلاف تهدید کرد که اگر کمیسیون عالی انتخابات این نتایج را پس نگیرد، این ائتلاف پاسخ خواهد داد.