شرکت اسپیس‌ایکس دو مسافر جدید ماموریت اینسپیریشن۴ را معرفی کرد

0
57

شرکت “اسپیس‌ایکس”(SpaceX) به تازگی اعلام کرده است که چهار شهروند غیرنظامی را درون کپسول “کرو دراگون”(Crew Dragon) خود به مدار می‌فرستد و این اولین باری است که یک پرواز خدمه، بدون حتی یک فضانورد حرفه‌ای به فضا پرواز می‌کند.

به گزارش دیلی میل، این ماموریت”اینسپیریشن۴” (Inspiration4) نام دارد و طی آن ۴ فرد به فضا خواهند رفت تاکنون اسامی دو فردی که در این ماموریت خواهند بود اعلام شده و نام دو فرد دیگر نیز به تازگی اعلام شده است.

این سفر به لطف وجود میلیاردری به نام “جرد آیزاکمن” انجام می‌شود که اولین پرتاب تجاری و گردشگری را از شرکت “اسپیس‌ایکس” خریداری کرده است. او در این مأموریت موسوم به “اینسپیریشن ۴”(Inspiration ۴) یک صندلی برای خود در کپسول “کرو دراگون” خریداری کرده و سه صندلی دیگر را نیز اهدا خواهد کرد. نخستین پرواز فضایی خصوصی شرکت “اسپیس‌ایکس” حامل “هیلی آرکنو” دختر ۲۹ ساله آمریکایی که از سرطان نجات یافته است، خواهد بود تا وی تبدیل به جوان‌ترین آمریکایی فضانورد شود.

دو مسافر دیگر “سیان پروکتور” (Sian Proctor) استاد کالج منطقه‌ای ۵۱ ساله شهر تمپی آریزونا و “کریس سمبروسکی” (Chris Sembroski) موشک انداز ۴۱ ساله سابق نیروی هوایی از اورت واشنگتن خواهد بود.آنها طی این ماموریت با جرد آیزاکمن و هیلی آرکنو دستیار پزشک در  بیمارستان تحقیقات کودکان “سنت جود” همراه خواهند بود.

“آرکنو” اکنون در بیمارستان تحقیقات کودکان “سنت جود” در ممفیس دستیار پزشک است، اما نزدیک به ۲۰ سال پیش، او بیمار بود. وی در سال ۲۰۰۲ به دلیل ابتلا به سرطان استخوان تحت درمان قرار گرفت و اکنون به جای برخی از استخوان‌های پای چپش، میله‌های فلزی قرار دارد. بدین ترتیب او ضمن کسب عنوان جوان‌ترین فرد به فضا رفته، به اولین شخصی تبدیل خواهد شد که با اعضای پروتزی وارد فضا می‌شود. به طور معمول افراد دارای چنین شرایط پزشکی برای فضانوردی رد صلاحیت می‌شوند و این در حالی است که “آرکنو” هنوز از درد گاه به گاه پا رنج می‌برد. با این حال او توسط “اسپیس‌ایکس” برای این پرواز تایید صلاحیت شده و به عنوان افسر پزشکی خدمه در این پرواز خدمت می‌کند.

جارد آیزاکمن(Jared Isaacman) بنیانگذار شرکت Payments Shift۴ است. شرکتی که خدمات پردازش اعتبار ارائه می‌دهد. ماموریت اینسپیریشن۴ (Inspiration۴) با هدف جمع‌آوری ۲۰۰ میلیون دلار برای کمک به بیمارستان تحقیقاتی “سنت جود”(St. Jude) در “تنسی”(Tennessee) انجام خواهد گرفت. نیمی از این مبلغ را خود “جارد” پرداخت خواهد کرد. این ماموریت چهار نفره در اواخر سال جاری با فضاپیمای دراگون(Dragon) شرکت اسپیس‌ایکس از مجتمع پرتاب ۳۹ پایگاه فضایی کندی انجام خواهد شد و به مدت ۳ روز در مدار زمین قرار خواهد گرفت.

خبرگزاری های علمی گزارش دادند؛ ایزاکمن مسئول هدایت این ماموریت خواهد بود و به عنوان فرمانده فضاپیما عمل خواهد کرد. پروکتور ۵۱ ساله یک کارآفرین ، مربی و خلبان آموزش دیده در حوزه اکتشافات فضایی است. پروکتور در رشته زمین شناسی تحصیل کرده و در گوام به دنیا آمده است.سمبروسکی به عنوان متخصص ماموریت فعالیت خواهد کرد و به مدیریت بار ، آزمایش‌های علمی ، ارتباطات برای کنترل ماموریت و موارد دیگر کمک خواهد کرد.نکته قابل توجه این است که این افراد پیش از انجام این ماموریت چندین ماه آموزش خواهند دید.