سومی نوجوانان والیبال ایران در مسابقات جهانی

0
184

تیم ملی والیبال زیر ۱۹ سال ایران با پیروزی مقابل روسیه موفق شد در رده سوم مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان جهان بایستد.

هفدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان پسر زیر ۱۹ سال جهان از تاریخ ۲ شهریور به میزبانی تهران درحال برگزاری است که در دیدار رده بندی، از عصر امروز (پنج شنبه) تیم ملی والیبال ایران به مصاف روسیه رفت و در یک بازی حساس و نفسگیر به برتری 3 بر 2 رسید. بلندقامتان ایران در این مسابقه با ترکیب اولیه پوریا حسین خانزاده، یوسف کاظمی، عرشیا به نژاد، امیر محمد گلزاده، عرفان نوروزی، یونس جوان و سجاد جلوداریان (لیبرو) مقابل روسیه حاضر شدند.  

نوجوانان والیبال ایران درحالی به این مسابقه پا گذاشته که تنها به برد و کسب مقام سوم فکر می کردند. در ست اول این رقابت، تیم ملی والیبال ایران عملکرد خوبی را از خود به نمایش گذاشت و توانست با نتیجه ۲۵ بر ۱۴ پیروز این ست شود.

در ست دوم این دیدار، تیم ملی والیبال ایران از حریف عقب افتاد اما در اواخر بازی بلندقامتان ایران عملکرد بهتری نسبت به روسیه داشتند و موفق شدند امتیازات را برابر کنند. در ادامه این ست تیم ملی والیبال روسیه تیم برتر میدان بود و موفق شد ست دوم را با نتیجه ۲۵ بر ۲۲ به نام خود کند.

در اوایل و اواسط ست سوم این مسابقه، تیم ملی والیبال ایران و تیم ملی والیبال روسیه پایاپای پیش رفتند. در انتهای بازی، تیم ملی والیبال روسیه عملکرد بهتری داشت و موفق شد از ایران پیش بیفتد اما بازیکنان ایران نا امید نشدند تا نتیجه برابر ۲۴ شود.

ست سوم این رقابت که به مدت ۳۵ دقیقه طول کشید بسیار جذاب دنبال شد چرا که تیم ملی والیبال ایران با وجود عقب افتادن در این ست موفق شد بازی را به نام خود کند. در انتهای ست سوم، بلندقامتان ایران توانستند با نتیجه ۲۷ بر ۲۵ پیروز این ست شوند.

در ست چهارم این مسابقه، تیم ملی والیبال روسیه بهتر بازی کرد و موفق شد از اشتباهات ایران نهایت استفاده را ببرد تا این ست با امتیاز ۲۵ بر ۲۱ به سود روسیه به پایان برسد. با این نتیجه دو تیم در ست شماری برابر ۲ شدند تا ست پنجم، پیروز این دیدار را مشخص کند.

در ست پنجم این رقابت، بلندقامتان ایران بازی را خوب شروع کرده و توانستند برتری خود را حفظ کنند. در ادامه این ست، روسیه اشتباهات زیادی را انجام داد تا سرمربی این تیم از هر دو زمان استراحت خود استفاده کند.  در انتهای ست پنجم تیم ملی والیبال ایران توانست با نتیجه ۱۵ بر ۶ این ست را به نام خود کند و پیروز این دیدار شود.

با این حساب،  تیم ملی والیبال ایران توانست با نتیجه ۳ بر ۲ مقابل روسیه پیروز شود و عنوان سومی رقابت های جهانی تهران را به نام خود کند.

رسانه‌های ورزشی داخلی نوشتند؛ در ادامه این رقابت ها، تیم ملی والیبال لهستان برای کسب عنوان قهرمانی از ساعت ۱۹ (به وقت ایران)  به مصاف بلغارستان می رود.  

تیم ملی والیبال نوجوانان ایران در مرحله نیمه نهایی این رقابت‌ها  مقابل تیم ملی والیبال لهستان قرار گرفته بود که با شکست ۳ بر یک از این تیم، از رسیدن به فینال بازماند.