سناتور جمهوری‌خواه: اثرانگشت جمهوری اسلامی در حملات موشکی به سعودی آشکار است

0
130

در واکنش به تلاش‌های ناکام شبه‌نظامیان حوثی مورد حمایت جمهوری اسلامی برای ضربه زدن به تاسیسات نفتی پادشاهی عربستان سعودی، یک سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی شامگاه یکشنبه 7 مارس 2021 گفت که «سعودی با حمایت جمهوری اسلامی هدف حملات موشکی قرار می‌گیرد».

بیل هیگارتی سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی در شبکه «توئیتر» ضمن بیان این‌که سهل‌انگاری دولت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در تعامل با جمهوری اسلامی به رژیم آخوندی این جرأت را داده تا حملات موشکی دیگری را علیه پادشاهی عربستان سعودی انجام دهد، گفت که «حمله موشکی به عربستان سعودی حاوی نشانه‌هایی از دست داشتن جمهوری اسلامی است».

هیگارتی افزود که تمایل دولت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا به کاهش تحریم‌های اعمال شده بر جمهوری اسلامی به رژیم آخوندی حاکم بر ایران جرأت بخشیده تا علیه ایالات متحده آمریکا و هم‌پیمانان آن دست به تنش‌زایی بزند.

این سناتور جمهوری‌خواه گفت که « حمله موشکی دیگری یکشنبه علیه پادشاهی عربستان سعودی صورت گرفته که حاوی نشانه‌هایی از حمایت جمهوری اسلامی از حمله انجام شده است».

او در ادامه گفت که «تمایل بایدن به کاهش تحریم‌های اعمال شده بر جمهوری اسلامی به رژیم آخوندی جرأت بخشیده تا علیه ما و هم‌پیمانانمان دست به تنش‌زایی بزند».

این در حالی است که تلاش‌های شبه‌نظامیان حوثی تروریست مورد حمایت جمهوری اسلامی یکشنبه در حمله به بندر رأس التنوره و شهرک مسکونی در شهر الظهران در شرق سعودی ناکام ماند.

وزارت دفاع پادشاهی عربستان سعودی شامگاه یکشنبه اعلام کرد تلاش‌های صورت گرفته برای هدف قرار دادن مخازن نفتی در بندر راس التنوره و تاسیسات شرکت نفتی آرامکو در الظهران «یک حمله تروریستی بزدلانه است که صادرات و امنیت انرژی جهان را هدف قرار داده است.»

واس خبرگزاری رسمی سعودی به نقل از سرتیپ ستاد ترکی المالکی سخنگوی وزارت دفاع این کشور گزارش کرد که یک فروند پهپاد مهاجم که از سمت دریا آمده بود، پیش از رسیدن به هدف رهگیری و منهدم شد.

المالکی افزود که یک موشک بالستیک هم که به قصد هدف قرار دادن تاسیسات آرامکوی سعودی در الظهران شلیک شده بود، رهگیری و منهدم شد و ترکش‌های آن در نزدیکی مناطق مسکونی و شهروندان غیرنظامی سقوط کردند.

العربیه نوشت؛ او گفت که وزارت دفاع همه اقدامات پیشگیرانه لازم برای حمایت از توانمدی‌ها و دستاوردهای ملی به منظور محافظت از امنیت انرژی جهانی به کار می‌گیرد تا این حملات تروریستی را متوقف کرده و ثبات تامین انرژی، امنیت صادرات نفتی و روند دریانوردی و تجارت جهانی را تضمین کند.