سعودی: رژیم جمهوری اسلامی و حوثی‌ها مسئول حمله به تاسیسات نفتی سعودی هستند

0
182

پادشاهی عربی سعودی رژیم جمهوری اسلامی و شبه‌نظامیان حوثی پشتیبانی شده از سوی رژیم جمهوری اسلامی را مسئول حمله به تاسیسات نفتی سعودی دانست.
عبدالله المعلمی سفیر دائم سعودی در سازمان ملل متحد در این باره نامه‌ای به شورای امنیت نوشت.

در این نامه آمده است که شبه‌نظامیان حوثی، از هفت پهپاد برای حمله به تاسیسات نفتی سعودی استفاده کردند.

سفرای سعودی و امارات همچنین نامه مشترکی به شورای امنیت و آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد درباره حمله خرابکارانه به 4 کشتی در آب‌های اقتصادی امارات روبروی سواحل فجیره نوشتند.

سخنگوی امنیتی ریاست امنیت کشور سعودی سه‌شنبه 14 مه از حمله محدود به دو ایستگاه پمپاژ نفت وابسته به شرکت آرامکو خبر داد.

او در این باره گفت: «از ساعت شش تا شش و نیم صبح سه‌شنبه 9-9-1440 دو ایستگاه پمپاژ نفت وابسته به شرکت آرامکو در استان الدوادمی و استان عفیف در منطقه الریاض هدف قرار گرفت».

او افزود: «دستگاه‌های ویژه اجرای مسئولیت خود را در دو موقعیت آغاز کردند و گزارش‌های تکمیلی اعلام خواهد شد».

از سویی مهندس خالد بن عبدالعزیز الفالح وزیر انرژی، صنایع و ثروت معدنی سعودی اعلام کرد که «دو ایستگاه پمپاژ نفت به خط لوله شرق-غرب که نفت سعودی را از حوزه‌های نفتی منطقه الشرقیه به بندر ینبع در ساحل غربی می‌برد، در معرض حمله پهپادهای بمب‌گذاری شده قرار گرفتند. در نتیجه این حمله ایستگاه شماره 8 دچار حریق شد که این آتش خسارت‌های محدودی به بار گذاشت و کنترل شد».

به گزارش العربیه؛ او ادامه داد: «شرکت سعودی آرامکو پمپاژ نفت را در خط لوله متوقف کرد. ارزیابی خسارت‌ها و باز سازی ایستگاه برای از سرگیری پمپاژ به صورت طبیعی آغاز شده است».