سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: خیلی بد است که مردم نمی‌توانند توئیت کنند اما ظریف هنوز در توئیتر فعال است

0
305

سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده از این که توئیتر برای مردم ایران فیلتر شده اما محمدجواد ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی از آن استفاده می‌کند، اظهار تاسف کرد.

مورگان اورتگاس روز پنجشنبه ۱۷ مرداد در پاسخ به پرسش مبنی بر این که آیا تحریم ظریف توسط وزارت خزانه داری شامل خدماتی که در آمریکا ارائه می شود، مانند دسترسی او به توئیتر و اینستاگرام، نیز می‌شود یا نه، گفت: «فکر می‌کنم او [ظریف] هنوز هم توئیت می‌کند. مطمئنم. این خیلی بد است که مردم ایران نمی توانند [توئیت کنند]؛ اما بله، او هنوز توئیت می‌کند.»

خانم اورتگاس همچنین درباره پیش شرط‌های مذاکره با رژیم جمهوری اسلامی گفت: «من فکر نمی‌کنم گفته باشیم که حتما باید با شخص خاصی در رژیم صحبت کنیم. خواسته ما از آیت الله [خامنه‌ای] و از [حسن] روحانی و کشورشان این است که با دقت زیاد درباره این که چگونه منطقه را به رعب و وحشت می اندازند فکر کنند و توقف این‌گونه اعمال را در نظر بگیرند.»

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تاکید کرد اگر سران جمهوری اسلامی بخواهند درباره این که چگونه می‌توانند مانند یک کشور عادی رفتار کنند و به عرصه جهانی بازگردند، و نیز این‌که چگونه می توان تحریم‌ها را لغو کرد، حرف بزنند «دقیقا می‌دانند که با چه کسی میتوانند تماس بگیرند. آن شخص پرزیدنت ترامپ است. او در انتظار تماس تلفنی آنها است.»

به گزارش صدای آمریکا؛ ایالات متحده آمریکا ده مرداد با قراردادن محمدجواد ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی در فهرست تحریم‌ها تاکید کرد که وی را بخشی از مافیای وابسته به رهبر این رژیم می داند و مقامی صالح برای گفتگو نمی شناسد.