سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا: دستیابی سریع به توافق با جمهوری اسلامی دور از انتظار است

0
79

ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا، روز جمعه 2 آوریل 2021 گفت که انتظار رسیدن به توافقی سریع با جمهوری اسلامی را ندارد، اما مذاکرات را یک گام درست و رو به جلو می‌داند.

پرایس گفت: «ما پیشرفت فوری در مذاکرات را پیش‌بینی نمی‌کنیم زیرا بحث‌های دشواری در پیش است، اما معتقدیم که این یک گام درست و رو به جلو است.»

او در ادامه افزود: « ما انتظار دستیابی سریع به توافق با جمهوری اسلامی را نداریم. برای نجات برجام با روسیه، چین و اروپا همکاری خواهیم کرد. مذاکرات هسته‌ای به کارگروه‌های تشکیل شده توسط اتحادیه اروپا سپرده خواهد شد.»

آمریکا: تحریم‌ها ادامه دارد

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا تاکید کرد: «موارد اصلی مورد بحث، اقدامات هسته‌ای جمهوری اسلامی برای بازگشت به اجرای مفاد برجام، و در مقابل کاهش تحریم‌ها خواهد بود. ما در حال حاضر پیش‌بینی نمی‌کنیم که مذاکرات مستقیم بین آمریکا و جمهوری اسلامی صورت بگیرد.»

العربیه نوشت؛ جوی هود، دستیار وزیر خارجه ایالات متحده پیش از این درباره سیاست‌های تحریمی واشینگتن در قبال جمهوری اسلامی گفته بود: «اگر جمهوری اسلامی به تعهدات هسته‌ای خود بازگردد ، برخی تحریم ها را لغو خواهیم کرد، اما تحريم‌های مرتبط با حقوق بشر برداشته نخواهد شد.»