سازمان جهانی بهداشت تیمی را برای تحقیق درباره منشا کرونا به چین می‌‌فرستد

0
152

پس از انتقادهای حاد از سوی ایالات متحده آمریکا و اشاره کشورهای اروپایی به ضرورت انجام تحقیقاتی بین‌المللی درباره منشأ ویروس جدید کرونا که تاکنون جان‌های بیش از نیمی از مردم جهان را گرفته است، سازمان جهانی بهداشت سه‌شنبه 30 ژوئن 2020 اعلام کرد طی روزهای آینده تیمی تحقیقاتی بین‌المللی را به چین اعزام خواهد کرد.

تدروس ادهانوم مدیر سازمان جهانی بهداشت سه‌شنبه در کنفرانسی خبری اعلام کرد که این سازمان هفته آینده تیمی بین‌المللی تحقیقاتی را به منظور تحقیق درباره اصل ویروس جدید کرونا آغاز خواهد کرد.

این اقدام سازمان جهانی بهداشت در اعزام کمیته تحقیقاتی به چین پس از آن صورت می‌گیرد که دولت ایالات متحده آمریکا و در راس آن دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور انتقادهای تندی را علیه سازمان جهانی بهداشت و روایت آن درباره ویروس کووید 19 که برای اولین بار در شهر ووهان چین انتشار یافته است، مطرح کردند.

ترامپ ماه گذشته و در نامه‌ای به دبیرکل سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد به دلیل عدم انجام اصلاحات ریشه‌ای در عملکرد این سازمان، آمریکا سهم خود در تامین بودجه سازمان جهانی بهداشت را به حالت تعلیق در می‌آورد.

ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و دیگر مسئولان بلند پایه این کشور همواره دولت چین را به خاطر پنهان‌کاری درباره اطلاعات به دست آمده درباره ویروس جدید کرونا و عدم شفافیت در تعامل با پاندمی کرونا متهم کرده‌اند.

بنا بر گزارش آماری خبرگزاری فرانسه که با استناد به منابع رسمی تهیه شده پاندمی کرونا از اولین روز ظهور آن در دسامبر گذشته در چین تا ساعت 19:00 به وقت گرینویچ روز جمعه جان 502,599 تن را در جهان گرفته است.

العربیه گزارش داد؛ در همین راستا رسما بیش از 10,208,540 نفر در 196 منطقه و کشور جهان به ویروس جدید کرونا مبتلا شده‌ و دست‌کم 5,049,900 بهبود یافته‌اند.