سازمان بین‌المللی کار: ویروس کرونا ۲۵۵ میلیون شغل تمام‌وقت در جهان را نابود کرد

0
54

سازمان بین‌المللی کار اعلام کرد: همه‌گیری ویروس کرونا در جهان منجر به از بین رفتن ۲۵۵ میلیون شغل تمام وقت در سراسر جهان شده است. با این وجود، این نهاد جهانی همچنان نسبت به آینده شغلی در جهان پس از ویروس کرونا ابراز امیدواری کرده است. سازمان بین‌المللی کار، یکی از نهادهای سازمان ملل متحد است که از سال ۱۹۱۹ امور مربوط به کار و کارگران را زیر نظر دارد.

بنا بر اعلام سازمان بین‌المللی کار، شیوع جهانی ویروس کرونا، ۲۵۵ میلیون شغل تمام وقت در جهان را از بین برده و باعث کاهش ۹ درصدی ساعات اشتغال در سال ۲۰۲۰ شده است. بر اساس این آمار، این کاهش، ۴ برابر بیشتر از کاهش ساعات اشتغال در دوران بحران اقتصادی سال ۲۰۰۹ بوده است.

همچنین، بر اساس اعلام این نهاد جهانی،‌ زنان و جوانان بیشترین آسیب‌های شغلی را در این دوران متحمل شدند. 

آمار مربوط به کاهش ساعات اشتغال در سال ۲۰۲۰، مجموعه‌ی تعطیلی‌های دوران قرنطینه در کشورها، کاهش ساعات فعالیت‌های اقتصادی و اداری، همچنین، بیکاری‌های موقت را شامل می‌شود. 

سازمان بین‌المللی کار نسبت به آمار فزاینده‌‌ی افرادی که به ناچار شغل خود را از دست دادند،‌ ابراز نگرانی کرده و به ویژه به آن دسته از افرادی اشاره کرده است که بدلیل محدودیت‌های اعمال شده قادر به یافتن شغلی دیگر نیستند. 

به گزارش این نهاد جهانی، ‌میزان به گزارش این نهاد جهانی، ‌میزان درآمدهای فعالیت‌های اقتصادی در جهان، در سال ۲۰۲۰،  به میزان ۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد دلار، بعبارتی معادل تولید ناخالص داخلی آلمان، کاهش یافته است.درآمدهای فعالیت‌های اقتصادی در جهان، در سال ۲۰۲۰،  به میزان ۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد دلار، بعبارتی معادل تولید ناخالص داخلی آلمان، کاهش یافته است.

در عین حال، سازمان بین‌المللی کار، نسبت به بهبود و از سرگیری فعالیت‌های اقتصادی، از نیمه دوم سال ۲۰۲۱، ابراز امیدواری کرده اما پیش‌بینی کرده است: از سرگیری و بهبود فعالیت‌های اقتصادی، اگر با دقت دنبال نشود، می‌تواند به نابرابری‌ها دامن بزند. 

رادیوفرانسه نوشت؛ سازمان بین‌المللی کار، دسترسی کافی به واکسن برای مقابله با ویروس کرونا را یکی از شروط اصلی برای بهبود شرایط اقتصادی در جهان عنوان کرده است.