رویترز: یک نفتکش جمهوری اسلامی حامل دو میلیون بشکه نفت خام آب‌های ونزوئلا را ترک می‌کند

0
232

با مدارک و شواهدی بدست آمده یک ابرنفت‌کش با پرچم جمهوری اسلامی با محموله دو میلیون بشکه نفت خام سنگین ونزوئلا آماده ترک آب‌های آن کشور است.

یکشنبه، 17 اکتبر، این محموله بخشی از توافق شرکت دولتی «پترولئوس دی ونزوئلا» و شرکت ملی نفت جمهوری اسلامی است که بر اساس آن جمهوری اسلامی در ازای ارسال میعانات گازی، از ونزوئلا نفت خام دریافت می‌کند.

این خبرگزاری پیشتر در گزارشی گفته بود که هدف از این «معاوضه‌های نفتی»، رفع کمبود شدید رقیق‌کننده‌ها است که موجب کاهش تولید و صادرات نفت ونزوئلا شده است.

العربیه به نقل از رویترز نوشت؛ ، عملیات بارگیری ابرنفتکش «دینو 1» که تحت مالکیت و مدیریت شرکت ملی نفت جمهوری اسلامی است، شامگاه جمعه در بندر «خوزه»، در ونزوئلا، به پایان رسیده است.

وزارت خزانه‌داری ایالات متحده ماه گذشته گفت، این تجارت دوجانبه نفت می‌تواند «نقض تحریم‌های آمریکا» باشد. خزانه‌داری به رویترز گفته بود بر اساس تحریم‌ها، کسانی که دست به نقض تحریم‌های آمریکا می‌زنند، مشمول «تحریمهای ثانویه» می‌شوند.

این نفتکش ماه سپتامبر، در حالی‌که ردیاب‌های خود را خاموش کرده بود، با محموله دو میلیون و 100 هزار بشکه‌ای میعانات گازی جمهوری اسلامی وارد ونزوئلا شد.

بنا بر این گزارش، قرارداد مذکور می‌تواند در مرحله ابتدایی برای مدت شش ماه ادامه یابد، و امکان تمدید آن نیز وجود دارد.