رولز رویس سریع‌ترین هواپیمای برقی جهان

0
192

هواپیمای برقی ساخته شده توسط شرکت “رولز رویس” با رسیدن به سرعت ۶۲۳ کیلومتر در ساعت، عنوان سریع‌ترین هواپیمای برقی جهان را به خود اختصاص داد.

 به نظر می‌رسد هواپیمایی که توسط شرکت “رولز رویس” برای شکستن رکورد سرعت یک هواپیمای تمام الکتریکی ساخته شده است، ظرف سه سال پس از معرفی و رونمایی، موفق به انجام این کار شده است.

این هواپیمای برقی که “روح نوآوری”(Spirit of Innovation) نام دارد، هفته گذشته در یکی از سایت‌های آزمایشی وزارت دفاع بریتانیا به آسمان رفت و به حداکثر سرعت ۶۲۳ کیلومتر در ساعت (۳۸۷.۴ مایل در ساعت) رسید که به گفته شرکت “رولز رویس” نه تنها به سریع‌ترین هواپیمای الکتریکی جهان تبدیل شد، بلکه به عنوان سریع‌ترین وسیله نقلیه الکتریکی جهان نیز شناخته می‌شود.

از ابتدا نیز “روح نوآوری” طراحی شده بود تا سریع‌ترین هواپیمای برقی جهان شود و سرعت ۲۱۰ مایل در ساعت (۳۳۸ کیلومتر بر ساعت) را که توسط “زیمنس” در سال ۲۰۱۷ ثبت شده بود را بشکند.

این هواپیما با قدرت ۵۰۰ اسب بخار معادل ۴۰۰ کیلووات با یک پیشرانه تمام الکتریکی و بسته باتری ۶۰۰۰ سلولی که به عنوان متراکم‌ترین انرژی‌ که تاکنون در یک هواپیمای برقی شناخته می‌شود، به این سرعت رسید.

رسانه‌های علمی داخلی به نقل از نیو اطلس نوشتند، این هواپیما اولین آزمایش‌های خود را در ماه مارس تکمیل کرد و سپس برای اولین بار در ماه سپتامبر به پرواز درآمد و یک پرواز ۱۵ دقیقه‌ای را انجام داد و مرحله آزمایش پیشرفته‌تر را آغاز کرد.

هواپیمای "رولز رویس" سریع‌ترین هواپیمای برقی جهان شد

طبق گفته “رولزرویس” آخرین پرواز این هواپیما در سایت آزمایشی “Boscombe Down” در وزارت دفاع بریتانیا انجام شد و به رکورد سه گانه جهانی رسید که شامل صعود به ارتفاع ۳۰۰۰ متری طی ۲۰۲ ثانیه و شکستن رکورد قبلی با ۶۰ ثانیه اختلاف، رسیدن به حداکثر سرعت ۵۵۵.۹ کیلومتر در ساعت با طی کردن تنها ۳ کیلومتر و رسیدن به سرعت حداکثری ۶۲۳ کیلومتر در ساعت و شکستن رکورد جهانی سرعت هواپیماهای برقی است.

این سه رکورد برای ثبت جهانی به فدراسیون بین‌المللی هوانوردی ارسال شده است.

“فیل اودل” خلبان “روح نوآوری” در این آزمایش می‌گوید: پرواز با “روح نوآوری” با این سرعت باورنکردنی و باور اینکه رکورد جهانی پرواز تمام الکتریکی را شکسته‌ایم، موفقیتی مهم و یک دستاورد باورنکردنی برای کل تیم است.