روسیه تاسیسات نظامی روسیه خود را در سوریه افزایش می دهد

0
332

روسیه در صدد گسترش پایگاه دریایی خود در بندر طرطوس سوریه است و در نظر دارد یک اسکله شناور بسازد و سوله های تعمیر و نگهداری کشتی را در این پایگاه افزایش دهد.

ارتش روسیه چند هفته پیش طول یکی از باندهای پایگاه هوایی حمیمیم را افزایش داد. مقام های نظامی روسیه عنوان کردند عملیات ساخت اسکله شناور سال آینده پایان می یابد.

مقام های نظامی غربی می گویند کشتی های جنگی به دنبال تجهیز پایگاه دریایی طرطوس که متعلق به روس ها است دیگر برای تعمیر به بنادر واقع در دریای سیاه ارسال نخواهند شد. روسیه پایگاه دریایی طرطوس را از نظام بشار اسد اجاره کرده است.

ارتش روسیه چهار سال پیش گفت این پایگاه دریایی مرکز حمایت مالی و پشتیبانی فنی است و رسما پایگاه نظامی نیست. روسیه و سوریه در ۲۰۱۷ موافقت نامه بهره برداری ۴۹ ساله از پایگاه دریایی طرطوس(بندر طرطوس در دوران اتحاد جماهیر شوروی به پایگاهی برای کشتی‌های روسی در دریای مدیترانه بدل شده بود.نیروی دریایی روسیه در شهر بندری طرطوس در دریای مدیترانه پایگاهی دریایی را تا سال ۲۰۴۲ میلادی در رهن دارد و از آن‌جایی که اگر این پایگاه را از دست بدهد، دریای مدیترانه تبدیل می‌شود به یک دریاچهٔ تحت کنترل پیمان آتلانتیک شمالی، از این روی شهر بندری طرطوس در روابط سوریه و روسیه دارای اهمیتی استراتژیک است.) را امضا کردند.

به گزارش  الشرق الاوسط به نقل از تاس؛ این پایگاه که رایگان به روس ها واگذار شد دست روس ها را برای کنترل و اداره کامل پایگاه طرطوس بازتر کرده است.

روسیه بر اساس توافقنامه اجازه استقرار ده ها کشتی جنگی از جمله ناوگان دریایی هسته ای در طرطوس را کسب کرده است. پایگاه طرطوس تنها پایگاه دریایی برون مرزی روس ها است.