روحانی: مردم از فردا آماده سختگیری‌های سخت باشند

0
218

حسن روحانی با اشاره به تدوین طرح فاصله‌گذاری اجتماعی برای سختگیری‌های بیشتر در زمینه سفرها، گفت: این ابلاغ ممکن است سختگیرانه باشد و برای سفرها مشکلات و محدودیت‌هایی را ایجاد خواهد کرد و از سفرهای موج بعدی ممانعت کند، اما این تصمیمات سخت برای حفاظت از جان مردم است.

وی بیان داشت: دیروز بعدازظهر تا آخر شب دیشب که با وزیر کشور در تماس بودم بحث‌های مفصلی آنجا صورت گرفت، طرحی آماده شده ، صبح هم دنبال می‌کردم تدوین این طرح تا ظهر طول می‌کشد.

روحانی ادامه داد: دیروز در ستاد ملی مبارزه با کرونا بحث مفصلی شد که سختگیری‌ها باید بیشتر شود و طرح فاصله‌گذاری اجتماعی را وزارت بهداشت آورده بود تا سختگیری‌های بیشتری در بعضی جاها اعمال شود، چون این طرح نیاز به بحث‌های تخصصی و دقت بیشتر داشت این امر به کمیته امنیتی اجتماعی که وزیر کشور مسئول آن است محول شد. طرحی آماده شده و تدوینش تا ظهر طول می‌کشد.

وی ادامه داد: به هر حال این طرح تصویب و ابلاغ خواهد شد و  این ابلاغ ممکن است سختگیرانه باشد، برای سفرها مشکلات و محدودیت‌هایی را ایجاد خواهد کرد و از مردم بخواهد که سریعتر به موطنشان برگردند و سفرهای موج بعدی ممانعت کند. این تصمیمات سخت برای حفاظت از جان آنها است و ممکن است همه پارک‌ها بسته شود، سیزده‌به‌در مثل سال‌های قبل نباشد، اما چاره‌ای بجز این نداریم.

روحانی تاکید کرد: بحث این است که مردم کمترین خسارت را از لحاظ جانی ببینند، حتی الامکان برای ضروریات زندگی‌شان دچار مشکل نشوند و این دوران را به حداقل زمان کوتاه کنیم. چون یک دورانی است باید این دوران را بگذرانیم. امروز کسب و کارها دچار مشکل است. یک دوره‌ای است که ۱۵ روز برای آن مد نظر قرار دادیم چند روز هم از آن ۱۵ روز گذشته است.

به گزارش فارس؛ وی با تاکید بر اینکه سلامت مردم برای ما مهم است، اظهار داشت: ما باید موج دیگر کرونا را مدیریت کنیم و تا شنبه ۱۶ فروردین این طرح سختگیرانه باید اجرا شود.