رسانه‌های هند: سپاه قدس جمهوری اسلامی در انفجار سفارت اسرائیل در دهلی‌نو دست دارد

0
175

یش از یک ماه پس از حادثه انفجار بمب در خارج از سفارت اسرائیل در دهلی‌نو پایتخت هند، در اواخر ماه ژانویه گذشته، آژانس مرکزی مبارزه با تروریسم در هند لیست افراد مظنون به این بمب‌گذاری را منتشر کرد.

بنا به گزارش روزنامه «هندوستان تایمز» (HINDUSTAN TIMES) خلاصه تحقیقات به عمل آمده از سوی آژانس مرکزی مبارزه با تروریسم در هند به این نتیجه رسیده که سپاه قدس جمهوری اسلامی در این انفجار تروریستی دست داشته است.

این روزنامه در گزارش خود در این رابطه نوشته که عاملان این جنایت به طور عمدی شواهد الکترونیکی جعلی را از خود به جای گذاشته‌اند تا انگشت‌های اتهام به سوی گروه داعش نشانه رود.

آژانس مرکزی مبارزه با تروریسم در هند اما در این‌باره توضیح داد که نشانه‌های واضحی را کشف کرده که نشان می‌دهد این انفجار بخشی از جنگ نامتقارنی است که سپاه پاسداران جمهوری اسلامی علیه اسرائیل انجام می‌دهد.

این گزارش اشاره کرد که بمب کار گذاشته شده در خارج از سفارت اسرائیل در دهلی‌نو با عدم وجود هدف‌های انسانی، از نوع شدید الانفجار نبوده چرا که ایرانی‌ها تمایلی به رویارویی با دولتی دوست همچون هند را ندارند.

العربیه نوشت؛ این در حالی است که یک کارشناس مبارزه با تروریسم گفته که این حادثه بمب‌گذاری حاوی پیامی واضح بوده و تهدیدی حقیقی است.