دستگیری اعضای یک هسته قاچاق سلاح از جمهوری اسلامی به یمن

0
178

از سویی معمر الاریانی وزیر اطلاع‌رسانی یمن روز گذشته از دستگیری اعضای یک هسته حوثی مسئول قاچاق اسلحه از جمهوری اسلامی به یمن خبر داد.

الاریانی طی توئیت‌های در تویتر اعلام کرد که اعضای دستگیر شده این هسته اعتراف کردند که دوره‌های آموزش‌های نظامی را توسط جمهوری اسلامی گذرانده و با سپاه پاسداران جمهوری اسلامی در ارتباط بودند.

وزیر اطلاع‌رسانی یمن در سلسله توئیت‌های خود، دستگیری اعضای این هسته را دلیلی محکم بر دست‌ داشتن اجمهوری اسلامی در مدیریت و سازماندهی عملیات‌ قاچاق اسلحه و حمایت از شبه‌نظامیان حوثی در اجرا و پیشبرد اهداف‌شان در منطقه عنوان کرد.

الاریانی افزود: «اعترافات اعضای تیم دستگیر شده، تاکیدی بر سوءاستفاده شبه‌نظامیان حوثی از توافق سوئد و کاربرد آن در بندرهای الحدیده، الصلیف و راس عیسی است که به عنوان گذرگاه‌هایی برای عملیات قاچاق اسلحه جمهوری اسلامی از آنها استفاده کرده تا از این اسلحه در عملیات‌های تروریستی در یمن و همچنین علیه مناطق غیرنظامی در سعودی، نفتکش‌ها و کشتی‌های تجاری در دریای سرخ استفاده شود».

العربیه نوشت؛ وزیر اطلاع‌رسانی یمن همچنین بر «ضرورت تمدید تحریم‌های تسلیحاتی اعمال شده علیه تهران و افزایش فشارهای بین‌المللی بر رژیم جمهوری اسلامی تاکید کرد تا از ادامه فعالیت‌های تروریستی‌اش» دست بردارد.