دستگاه اطلاعاتی آلمان شبکه‌های گسترده جمهوری اسلامی در مساجد را زیر نظر گرفته‌ است

0
126

«مرکز اروپایی مطالعات مبارزه با تروریسم و جاسوسی» تأکید کرده که سرویس اطلاعاتی آلمان، کار رصد گسترده شبکه‌های دولت جمهوری اسلامی در داخل مساجد و مراکز شیعیان را آغاز کرده که به عنوان امتداد نفوذ ایران در آلمان، قلمداد می‌شوند.

به گزارش این مرکز که جمعه 16 اکتبر نشر شد، دولت جمهوری اسلامی مأمورانی را از طریق این مراکز به عنوان پوشش برای عملیات مخفیانه و جذب ایدئولوژیک استخدام کرده و این فعالیت در دراز مدت به زیان امنیت برلین تمام خواهد شد.

این پژوهش به نقل از گزارشی اطلاعاتی مربوط به 10 ژوئیه 2020 در خصوص اقدامات دستگاه اطلاعاتی دولت جمهوری اسلامیدر داخل آلمان آورده ‌است که «مرکز اسلامی هامبورگ به عنوان مهمترین مرکز دولت جمهوری اسلامی در آلمان است که شبکه ارتباطاتی را در داخل بسیاری از مساجد و انجمن‌های شیعیان برپا ساخته ‌است.»

در ادامه این گزارش با اشاره به تفاصیل بیان شده از این مرکز آمده‌است که دولت جمهوری اسلامی در تلاش است تا شیعیان از تابعیت‌های گوناگون را به خود پیوند داده و ارزش‌های اجتماعی، سیاسی و دینی اساسی خود را در اروپا نشر دهد.

«انجمن اسلامی» برجسته‌ترین تشکیلات متهم به گسترش دهی اقدامات توسعه طلبانه دولت جمهوری اسلامی در آلمان است که در 7 مارس 2009 تأسیس گردید و بسیاری از مراکز را به مثابه تشکیلات مادر در آلمان زیر چتر خود دارد.

این انجمن اسلامی از مرکز اسلامی هامبورگ در برابر حزب دموکرات مسیحی آلمان دفاع می‌کند که خواهان ممنوعه اعلام شدن آن است. محمود خلیل‌زاده یکی از روحانیون دولت جمهوری اسلامی، ریاست این انجمن اسلامی را برعهده دارد. او همچنین مدیریت «مرکز فرهنگ اسلامی» فرانکفورت را در دست داشته و امام جماعت مسجد الامام علی نیزمی باشد.

دفتر حفاظت از قانون اساسی آلمان در گزارش اوت 2020 خود تأکید کرد که «مرکز اسلامی هامبورگ به عنوان ابزاری در دست رژیم ملایان درکنار سفارت دولت جمهوری اسلامی و با مدیریت محمد هادی مفتح از سال 2019 فعالیت می‌کند که پیشتر، عضوئیت شورای عالی حوزه علمیه قم را تا 2018 بر عهده داشت.

آیت‌الله رضا رمضانی مدیر پیشین این مرکز (2009–2018) از سوی علی خامنه‌ای رهبر نظام در اوت 2019 به عنوان دبیرکل شورای جهانی اهل البیت، منصوب گردید.

به نوشته تارنمای «ویلت» فراکسیون پارلمانی از حزب دموکرات مسیحی آلمان در 20 مه 2020 خواهان ممنوعه اعلام کردن این مرکز و فعالیت‌های آن بخاطر ابراز همبستگی با حزب‌الله بویژه پس از تروریستی اعلام شدن آن از سوی دولت آلمان گردید.

بر اساس گزارش دفتر حفاظت از قانون اساسی، «مرکز اسلامی هامبورگ، امتداد دولت چمهوری اسلامی است و رئیس آن، نماینده علی خامنه‌ای است و بر خانواده‌ای مسلمان مقیم آلمان تأثیر داشته و فعالیت‌هایش به زیان ارزش‌های جامعه آلمان است. فعالیت‌های این مرکز شامل سخرانی و برپایی مراسم مذهبی و تدریس زبان می‌شود و دو فصلنامه فجر و جوانان مسلمان را منتشر می‌سازد.»

العربیه نوشت؛ نام «جمعیت ارشاد برلین» در رابطه با حملات امنیتی اجرا شده علیه نهادهای وابسته به حزب‌الله همزمان با ممنوعه اعلام شدن فعالیت‌های آن د ر30 آوریل 2020 مطرح گردید.