در پی کشته شدن فخری‌زاده تدابیر امنیتی پیرامون حسن نصرالله تشدید شد

0
33

پس از کشته شدن محسن فخری زاده چهره سرشناس برنامه هسته‌ای رژیم جمهوری اسلامی، رسانه‌های اسرائیلی روز دوشنبه 30 نوامبر 2020 گزارش کردند در پی مطرح شدن احتمال ترور حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان، پیکارجویان این حزب در آماده‌باش کامل قرار گرفته و تدابیر امنیتی پیرامون نصرالله تشدید شد.

شبکه 13 تلویزیون اسرائیل گزارش کرد: «پس از کشته شدن دانشمند هسته‌ای ارشد رژیم جمهوری اسلامی و انتساب این عملیات به اسرائیل، نصرالله همه رفت و آمدهای خود را لغو کرده و از تیم امنیتی خود خواسته که در همان جا مستقر بماند.»

تایم آو اسرائیل هم نوشت: «نصرالله سال‌هاست که یک هدف ساده برای اسرائیل است وبرخی مقامات اسرائیلی او را به دلیل ماندن در پناهگاه و عدم حضور علنی به جز موارد خاص، مورد تمسخر قرار داده‌اند.»

با این حال تایم آو اسرائیل کشته شدن نصرالله را «ضربه‌ای اسرائیلی که می‌تواند به شکل خطرناکی منطقه را پر تنش کند» توصیف کرد.

کشته شدن محسن فخری زاده به شدت از سوی رژیم جمهوری اسلامی محکوم شد و مقامات رژیم جمهوری اسلامی موساد را به دست داشتن در این عملیات متهم کرده و اسرائیل را به انتقام تهدید کردند. این موضوع آماده‌باش اسرائیل برای واکنش به اقدام احتمالی رژیم جمهوری اسلامی را در پی داشت و همه سفارت‌های اسرائیل در حالت آماده‌باش کامل قرار گرفتند.

ارتش اسرائیل اما در حالت عادی خود باقی مانده و اعلام کرد که احتمال واکنش رژیم جمهوری اسلامی به شکل حمله نظامی فوری به لبنان و سوریه مطرح نیست.

ارتش اسرائیل در بیانیه کوتاهی اعلام کرد: «تحولات احتمالی در منطقه را زیر نظر داریم و در آمادگی کامل علیه هر گونه اعمال خشونت علیه [اسرائیل] باقی خواهیم ماند.»

العربیه نوشت؛ رژیم جمهوری اسلامی در سال 2020 سال پر حادثه‌ای را تجربه کرد و بارها مورد حمله قرار گرفت که مهم‌ترین آن کشته شدن قاسم سلیمانی فرمانده سابق نیروی قدس سپاه در منطقه پیرامونی فرودگاه بین‌المللی بغداد و انفجار تاسیسات غنی‌سازی اورانیوم در نطنز بود.