درخواست مجوز برای تزریق واکسن «فایزر-بیون‌تک» به ۱۵-۱۲ ساله‌ها در اروپا ارائه شد

0
44

شرکت های داروسازی «فایزر» و «یبون تک» روز جمعه از اداره دارویی اروپا برای تزریق واکسن تولیدی خود علیه بیماری «کووید ۱۹» به کودکان ۱۲ تا ۱۵ ساله درخواست مجوز کردند.

این دو شرکت با استناد به تحقیقی بالینی که از «کارایی ۱۰۰ درصدی» واکسن کرونا برای افراد ۱۲ تا ۱۵ ساله حکایت دارد خواستار گسترش دایره استفاده از محصول خود به این گروه سنی شدند. اداره دارویی اروپا پیش از این مجوز استفاده از واکسنی را که این دو شرکت تولید کرده اند برای افراد ۱۶ سال به بالا صادر کرده بود.

فرایند صدور مجوز برای استفاده از واکسن ها از طرف اداره دارویی اروپا معمولا بین چهار تا شش هفته طول می کشد. به این ترتیب انتظار می رود که امکان تزریق واکسن «فایزر-بیون تک» به کودکان ۱۲ تا ۱۵ ساله اروپایی از ماه ژوئن (خرداد/تیر) فراهم شود.

در صورت صدور مجوز برای تزریق واکسن «فایزر-بیون تک» به ۱۲ تا ۱۵ ساله ها، این برای اولین بار خواهد بود که اعضای این گروه سنی در کشورهای عضو اتحادیه اروپا امکان استفاده از یکی از واکسن های کرونا را خواهند یافت.

شرکت های «فایزر» و «بیون تک» در بیانیه مشترک خود که اعلام کرده اند که نتیجه آزمایش بالینی واکسن تولیدی آنها بر روی بیش از دو هزار نوجوان نشان داده که واکسن کرونا برای افراد ۱۲ تا ۱۵ ساله «ایمن» و «موثر» است.

شرکت های «فایزر» و «بیون تک» پیش از این از اداره دارو و غذای آمریکا نیز درخواست کرده بودند که مجوز تزریق واکسن تولیدی آنها به اعضای گروه سنی ۱۲ تا ۱۵ سال در این کشور گسترش یابد.

یورونیوز نوشت؛ اداره دارویی اروپا ماه دسامبر سال ۲۰۲۰ استفاده از واکسن «فایزر-بیون تک» را به عنوان اولین واکسن علیه بیماری «کووید ۱۹» تائید کرده بود.