درخواست اسرائیل از شورای امنیت برای محکومیت و تحریم جمهوری اسلامی برای حمله به نفتکش

0
239

سفیر اسرائیل در سازمان ملل گفت این نهاد می بایست به نقش سپاه پاسداران جمهوری اسلامی در ایجاد بی ثباتی در منطقه اذعان کند، حملهٔ آخر را «نمونه دیگری از تروریسم دریایی» سپاه پاسداران خواند.

اردان در نامه ای به «تی. اس. تیرومورتی»، رئیس شورای امنیت از هندوستان، نوشت «شورای امنیت نمی بایست در مقابل چنین تخلفی از سوی جمهوری اسلامی یا سازمان های تروریستی سراسر منطقه که در نقش نایبان جنگی آن عمل می کنند، ساکت بنشیند،».

حمله پهبادی پنجشنبه یک نفتکش به نام ام.تی. مرسر استریت را هدف گرفت که مدیریت آن را کمپانی واقع در بریتانیا، متعلق به بیلیونر معروف اسرائیلی، «ایال اورفر» در اختیار دارد. یک گارد امنیتی بریتانیایی و یک خدمهٔ رومانیایی در تصادم پهباد به کشتی در آبهای ساحلی عمان کشته شدند. اسرائيل، ایالات متحده، و رومانی همه جمهوری اسلامی را مسؤول این حمله می دانند.

اردان گفت «از شورای امنیت می خواهم جمهوری اسلامی را بعلت فعالیت های مخرّب، فوری و بی قیدوشرط محکوم و تحریم کند.» «شورای امنیت می بایست برای واداشتن جمهوری اسلامی به مسؤولیت پذیری کامل در ارتباط با تخلفات زشت و مکرر لجام گسیخته تمام اقدامات لازم را بکار گیرد.»

تایمز اسرائیل نوشت؛ سفیر سازمان ملل گفت این حمله «نمونه دیگری از تروریسم دریایی» جمهوری اسلامی است و ادامهٔ رشته حملات دیگری است که به گفتهٔ اردان، می بایست از سوی شورای امنیت سازمان ملل محکوم شود.

اردان گفت حمله به نفتکش ام.تی. مرسر استریت فرصتی دیگر به شورای امنیت می دهد تا «نقش اساسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، IRGC، در پاشیدن بذر خشونت و انهدام در خاورمیانه و دیگر جاها در سراسر جهان» را تشخیص دهد.