خوردن گوشت سگ و گربه در چین ممنوع شد

0
317

شنژن نخستین شهر چین است که قانون منع فروش سگ و گربه و استفاده خوراکی از گوشت جانوران وحشی در آن اجرایی می‌شود.

شیوع گسترده ویروس کرونا از یکی از بازارهای فروش حیوان‌های وحشی در شهر ووهان مقام‌های چینی را به فکر پیشگیری از رخ دادن اتفاق‌های مشابه انداخته است.

از این رو، مقام‌های شنژن در جنوب چین تصمیم گرفتند جلوی خرید و فروش سگ و گربه را در بازارهای روز این شهر بگیرند. قانون منع استفاده خوراکی از گوشت سگ و گربه از اول ماه مه اجرایی می‌شود.

شنژن که مرکز فناوری‌های نوین در چین است، از حدود یک ماه پیش خوردن لاکپشت و قورباغه را هم ممنوع اعلام کرده بود اما این هفته از آن تصمیم عقب‌نشینی کرد. به این ترتیب، شهروندان چینی ساکن شنژن می‌توانند روی خوراک لاکپشت و قورباغه حساب کنند اما باید دور گوشت سگ و کربه خط بکشند.

این اقدام‌های پیشگیرانه تلاشی است برای جلوگیری از ابتلای انسان‌ها به ویروس‌های خطرناک که بیشتر از حیوان‌های وحشی منتقل می‌شود.

اندکی پس از فراگیر شدن ویروس کرونا در چین و سپس سراسر جهان، دانشمندان دریافتند این ویروس مرگبار از جانورانی چون خفاش یا مورچه‌خوار فلس‌دار به انسان منتقل شده است.

به گزارش همشهری به نقل از بانگوک پست، رواج گسترده خرید و فروش حیوان‌های وحشی در بخش‌هایی از آسیا به ویژه چین و استفاده خوراکی از این جانوران همواره با انتقادهای گسترده سازمان‌های حمایت از حیات وحش روبه‌رو بوده است.