حمله پهپادی به عین‌ الاسد عراق و بستن حریم هوایی این پایگاه

0
124

پایگاه “عین الاسد” محل استقرار نیروهای آمریکایی در استان الانبار غرب عراق، سحرگاه شنبه توسط گروه‌های شبه‌نظامی مورد حمله پهپادی قرار گرفت.

حریم هوایی پایگاه عین الاسد پس از هدف قرار گرفتن توسط چندین پهپاد بسته شد.

ائتلاف بین‌المللی مبارزه با داعش به رهبری آمریکا نیز اعلام کرد که در جریان این حمله خساراتی به آشیانه هواپیماها وارد شده است.

این پایگاه در هفته اول ماه مارس گذشته نیز با ده موشک مورد حمله قرار گرفت. یک پیمانکار آمریکایی در این حمله بر اثر سکته قلبی درگذشت.

پایگاه هوایی عین الاسد میزبان 2500 نیروی باقیمانده آمریکا در عراق است. به گفته مقامات آمریکایی احتمالا گروه حزب الله عراق یا دیگر گروه‌های شبه‌نظامیان وابسته به جمهوری اسلامی، حمله ماه مارس را انجام دادند. در همان بازه زمانی کوتاه 3 حمله به این پایگاه انجام شد.

واشنگتن جمهوری اسلامی را به تحریک گروه‌های نیابتی خود در منطقه برای حمله به نیروها و پیمانکاران آمریکایی در عراق متهم می کند.

گفتنی است نیروهای امنیتی عراق، در 8 آوریل، از خنثی کردن یک حمله موشکی جدید علیه پایگاه «عین الاسد»، محل استقرار نیروهای آمریکایی خبر دادند. حمله ناکام قرار بود با 24 موشک پایگاه «عین الاسد» را هدف قرار دهد.

نیروهای امنیتی در بیانیه‌ای اعلام کردند، در نزدیکی جاده هیت-البغدادی، کامیونی را ضبط کردند که داخل آن 24 موشک آماده شلیک جاسازی شده بود.

العربیه نوشت؛ پیشتر، خبرگزاری «اسوشیتد پرس»، از قول مقامات عراقی که نخواسته‌اند نام‌شان فاش شود، افزوده است که الکاظمی هشدار خود را طی نامه‌ای برای نظام ایران فرستاده و از رهبران این کشور خواسته است که گروه‌های شبه نظامی نیابتی خود را در عراق در جریان دور سوم مذاکرات راهبردی میان بغداد و واشینگتن مهار کند.