حمله موشکی به پایگاه «التاجی» محل حضور نیروهای آمریکایی در بغداد

0
261

پایگاه التاجی بغداد که محل حضور نیروهای ارتش آمریکا در عراق است، شامگاه دوشنبه 27 ژوئیه 2020 مورد حمله موشکی قرار گرفت و 3 فروند موشک به آن اصابت کرد.

براساس گزارش‌های اولیه موشک‌های به کار رفته در این حمله از نوع کاتیوشا بوده‌اند و سه فروند موشک به سوی پایگاه التاجی شلیک شده‌اند. هلی‌کوپترهای ارتش آمریکا پس از این حمله بر فراز منطقه به پرواز درآمدند.

ابوعلی العسکری، یکی از مسئولان امنیتی گردان‌های حزب‌الله در روزهای گذشته در صفحه توئیترش نوشت که حزب‌الله آمادگی کامل برای ضربه زدن به منافع آمریکا در عراق را دارد.

شامگاه یکشنبه 26 ژوئیه 2020 هم صدای انفجارهای گسترده‌ای از پادگان «صقر» در منطقه «الدوره» بغداد شنیده و دود ناشی از انفجار به آسمان رفت. این منطقه محل حضور برخی اماکن متعلق به حشد الشعبی و پلیس فدرال است و رسانه‌های عراقی به نقل از منابع امنیتی گزارش کردند که این دو انفجار در انبار مهمات پلیس فدرال رخ داده و دلیل آن گرمای هوا و انبارسازی نادرست بوده است.

هنوز مشخص نیست که حمله موشکی روز دوشنبه به پایگاه التاجی را چه گروهی انجام داده ولی آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر ایران روز سه‌شنبه 21 ژوئیه 2020 در دیدار با مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق تاکید کرد که کشورش کشته شدن قاسم سلیمانی، فرمانده پیشین نیروی قدس را فراموش نکرده و «و قطعاً ضربه متقابل را به آمریکایی‌ها خواهد زد.»

العربیه نوشت؛ جمهوری اسلامی در 8 ژانویه 2020 هم در واکنش به کشته شدن قاسم سلیمانی به پایگاه عین الاسد عراق که نیروهای آمریکایی در آن حضور داشتند، حمله موشکی کرد ولی این حمله تلفاتی در پی نداشت.