حمله سایبری جمهوری اسلامی به تاسیسات تصفیه آب اسرائیل به هدف ضربه زدن به غیرنظامیان

0
151

نشریه «فاینشنال تایمز» به نقل از منابع اطلاعاتی غربی نوشت که رژیم جمهوری اسلامی در آخرین حملۀ سایبری خود به تأسیسات تصفیۀ آب اسرائیل، قصد داشت میزان کُلور و دیگر ترکیبات شیمیایی در آب این کشور را افزایش دهد و به این ترتیب مستقیماً غیرنظامیان اسرائیلی را آماج قرار دهد که از نظر اسرائیل عبور از خط قرمز به شمار می رود.

این نشریه، آخرین حملۀ سایبری جمهوری اسلامی را پیچیده و غافلگیرکننده برای مقامات اسرائیلی خوانده و افزوده است که معلوم نیست چگونه این حمله در آخرین لحظات با شکست روبرو شد.

یک مقام اطلاعاتی اسرائیلی نیز به «فاینشنال تایمز» گفته است که این حمله می توانست در عین حال، مردم اسرائیل را در اوج بحران کرونا به مدت چند روز، از آب آشامیدنی محروم کند. او گفته است که این اولین بار است که نظام جمهوری اسلامی در حملات سایبری خود مستقیماً، غیرنظامیان اسرائیلی را هدف قرار داده است. یگال اونو، رئیس مدیریت ملی جنگ سایبری اسرائیل، با اشاره به حملۀ اخیر سایبری ایران گفته است که اکنون دورۀ بی سابقه ای از نبرد سایبری میان اسرائیل و جمهوری اسلامی آغاز شده است.

در واکنش به این حمله، اسرائیل نیز به یاری آمریکا در نهم ماه مه گذشته، تأسیسات بندر «شهید رجایی» را در جنوب ایران هدف قرار داد و بزرگترین بندر ایران را برای ساعت ها از کار انداخت و به این ترتیب به مقامات جمهوری اسلامی پیام داد که در پاسخ خود اقتصاد جمهوری اسلامی را هدف قرار می دهد نه غیرنظامیان این کشور را.

با این حال، گسترش جنگ سایبری میان جمهوری اسلامی و اسرائیل، ادامۀ درگیری های نظامی دو کشور؛ به ویژه در سوریه به شمار می رود.

خبرگزاری فرانسه به نقل از رامی عبدالرحمان، مدیر سازمان دیده بان حقوق بشر سوریه، نوشت که یکشنبه 31مه، دست کم پنج تن از نظامیان وابسته به رژیم جمهوری اسلامی در یک حمله هوایی در شهر بوکمال در نزدیکی مرز عراق کشته شدند.

به نظر رامی عبدالرحمان، بعید نیست که این حملۀ هوایی توسط اسرائیل صورت گرفته باشد؛ هر چند اسرائیل مسئولیت این عملیات را برعهده نگرفته است. مدیر سازمان دیده بان حقوق بشر سوریه تصریح کرده است که در این حمله، سه خودروی نظامی شبه نظامیان وابسته به رژیم جمهوری اسلامی در نزدیکی مرز عراق هدف حملۀ هوایی قرار گرفتند. همین منبع یادآور شده است که در پنجم ماه مه گذشته، چهارده نظامی جمهوری اسلامی و عراقی وابسته به حکومت جمهوری اسلامی در حمله ای مشابه در شمال-شرق سوریه کشته شدند.

العربیه نوشت؛ نفتالی بنت وزیر پیشین دفاع اسرائیل، ، گفته بود که تا خروج نیروهای نظامی جمهوری اسلامی از سوریه، اسرائیل به حملات خود علیه آنها ادامه می دهد. او از بنی گانتز، جانشین خود نیز خواست که این سیاست را دنبال کند.