جنگنده‌های ناشناس مجددا شبه‌نظامیان جمهوری اسلامی را در شرق سوریه هدف قرار دادند

0
118

همزمان با حملات هوایی مجدد و سنگین جنگنده‌های ناشناس در شامگاه شنبه 21 نوامبر 2020 به مواضع شبه‌نظامیان رژیم جمهوری اسلامی در غرب البوکمال در حومه استان دیر الزور سوریه انفجارهای پی در پی شدیدی منطقه را لرزاند، اما تاکنون گزارش‌هایی درباره میزان خسارت‌های مادی و جانی احتمالی این حملات منتشر نشده است.

دیدبان حقوق بشر سوریه پیش از این نیز در 14 نوامبر جاری از حملات جنگنده‌هایی که معلوم نیست متعلق به اسرائیل یا نیروهای ائتلاف بین،‌المللی باشد خبر داده بود که منطقه صحرایی موحسن تحت کنترل نیروهای رژیم سوریه و شبه‌نظامیان وابسته به رژیم جمهوری اسلامی را بمباران کردند که در پی آن ستونی از دود در آسمان بالا رفت.

دیدبان حقوق بشر سوریه همچنین از وقوع انفجارهای شدید ناشی از موشک‌باران منطقه البوکمال تحت کنترل نیروهای رژیم جمهوری اسلامی و شبه‌نظامی وابسته به آنها در حومه دیر الزور در شرق سوریه خبر داده بود.

بنا به گزارش دیدبان حقوق بشر سوریه این انفجارها ناشی از اصابت چندین فروند موشک به مواضع و تجمع‌های نیروهای رژیم جمهوری اسلامی و شبه‌نظامیان وابسته‌ به آنها بود که منجر به انهدام ادوات و تجهیزات نظامی آنها شده و تا این لحظه هنوز معلوم نیست که این حمله ناشی بمباران هوایی جنگنده‌های اسرائیلی یا ناشی از اصابت موشک‌های زمین به زمینی است که احتمالا توسط نیروهای ائتلاف بین‌المللی پرتاب شده باشد.

پیش از این نیز جنگنده‌های ناشناسی حملاتی هوایی را علیه مواضعی در صحرای معدان عتیق در حومه جنوب شرقی استان الرقه سوریه که محل حضور شبه‌نظامیان وابسته به رژیم جمهوری اسلامی متشکل از اتباع سوری و غیر سوری و همچنین صحنه فعالیت‌های گروه داعش است، انجام داده بودند.

العربیه نوشت؛ همچنین بمباران‌هایی پی در پی که احتمال می‌رود توسط اسرائیل انجام شده باشد نیز ماه گذشته گروههای وابسته به حزب‌الله لبنان و نیروهای رژیم جمهوری اسلامی را که در روستای الحریه واقع در حومه القنیطره شمالی مستقر شده بودند، هدف قرار داد.