جمهوری اسلامی گفتگوهای جامع با اتحادیه اروپا را تعلیق می‌کند

0
243

سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص اقدام روز جاری اتحادیه اروپا در قرار دادن اسامی تعدادی از مقامات و نهادهای جمهوری اسلامی در فهرست تحریم‌های حقوق بشری اتحادیه اظهار داشت: جمهوری اسلامی این اقدام را قویاً محکوم کرده و آن را بی‌اعتبار می‌داند.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: بدون شک اقداماتی از این دست از سوی مدعیان و موعظه‌گران دروغین حقوق بشر که با انگیزه‌های سیاسی، نه تنها در برابر تحریم‌های ضد بشری و غیرقانونی آمریکا سکوت کرده و تنها به اظهار تأسف بسنده کردند، بلکه با آن همراهی کردند، مردود بوده و موجب بی‌آبرویی هرچه بیشتر سوءاستفاده کنندگان از مفاهیم والایی چون حقوق بشر است.

خطیب‌زاده در ادامه تاکید کرد: وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی در واکنش به اقدام اتحادیه اروپا، گفتگوهای جامع با اتحادیه اروپا شامل گفتگوهای حقوق بشری و تمامی همکاری‌های ناشی از این گفتگوها، بویژه در حوزه‌های تروریسم، مواد مخدر و پناهندگان را به حالت تعلیق در می‌آورد.

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی مدعی شد: جمهوری اسلامی تحریم‌های متقابل را در واکنش به اقدام اتحادیه اروپا در دست بررسی دارد که متعاقباً اعلام خواهد شد.