جمهوری اسلامی مجوز کار خبرنگار نیویورک تایمز را در تهران لغو کرد

0
513

روزنامه نیویورک تایمز اعلام کرد مجوز کار توماس اردبرینک، خبرنگار این روزنامه در تهران، از سوی مقام‌های حکومت جمهوری اسلامی لغو شده است.

نیویورک تایمز خبر داده است که علاوه بر اردبرینک، مجوز کار نیوشا توکلیان، همسر او که عکاس است، هم در ایران لغو شده است. توکلیان سال‌هاست که برای نیویورک‌تایمز عکاسی می‌کند.

لغو مجوز فعالیت خبرنگار نیویورک تایمز در ایران زمستان سال گذشته (ماه فوریه)‌ رخ داده است. این روزنامه اما توضیحی درباره دلایل لغو مجوز فعالیت اردبرینک و این‌که به چه دلیلی این اتفاق رخ داده است، نداد.

این روزنامه آمریکایی نوشت که پس از مطرح شدن «بحث‌ها و گمانه‌زنی‌ها» در شبکه‌های اجتماعی و عدم فعالیت و انتشار گزارش از سوی اردبرینک در این روزنامه، تصمیم به انتشار چنین توضیحی گرفته است.

براساس گزارش نیویورک تایمز، مقام‌های وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی بارها به اردبرینک قول داده‌اند که مجوز کار او مجددا به زودی صادر خواهد شد، اما تاکنون توضیحی درباره علت تاخیر در صدور مجوز یا دلایل لغو آن نداده‌اند.

به گزارش صدای آمریکا؛ خبرنگاران خارجی در ایران برای فعالیت نیازمند صدور مجوز از سوی دولت هستند. حکومت جمهوری اسلامی در سال‌های گذشته بارها اقدام به لغو مجوز فعالیت خبرنگاران خارجی ساکن ایران کرده است.