تلسکوپ ناسا سفر خود را با یک بالن آغاز کرد

0
199

ناسا تلسکوپ جدیدی را با کمک یک بالن به بالاترین نقطه جو زمین پرتاب کرده تا سیارات مشابه زمین را مورد بررسی قرار دهد.

ناسا تلسکوپی را به بالاترین نقطه جو زمین پرتاب کرده که می‌تواند با استفاده از فناوری خاصی که نور ستارگان را جذب می‌کند، سیارات مشابه زمین را از ارتفاع حدود ۳۸۱۰۰ متر مورد بررسی قرار دهد.

این تلسکوپ که ساخت “دانشگاه ماساچوست در لوول”(UMass Lowell) است، با استفاده از یک بالن هلیومی به اندازه زمین فوتبال، از روستای فورت سامنر در نیو مکزیکو به فضا پرتاب شد.

بالن باید آنقدر بزرگ ساخته می‌شد که بتواند این تلسکوپ را که وزن آن حدود ۶۸۰ کیلوگرم، طول آن ۴.۲ متر و پهنای آن حدود ۰.۹ متر است، با خود حمل کند. این تلسکوپ موسوم به “پیکچر- سی”(PICTURE-C)، یک ابزار قابل استفاده مجدد است که می‌تواند چندین ساعت در بالاترین نقطه جو باقی بماند و سپس با کمک چتر نجات روی زمین فرود بیاید.

به گزارش ایسنا و به نقل از تک‌کرانچ،  ناسا این پروژه را با ۵.۶ میلیون دلار سرمایه آغاز کرده و امیدوار است که تلسکوپ تا سال آینده با تصاویر بسیاری به زمین بازگردد و به پژوهشگران در بررسی‌های خود کمک کند. از آنجا که این تلسکوپ، روش جدیدی را برای بررسی فضا ارائه می‌دهد، ممکن است این پروژه، به کشف اجرام دیگری در فضا و در سیارات مشابه زمین منجر شود.