تلاش دولت ترامپ برای تشدید تحریم‌‌ها بر جمهوری اسلامی پیش از اجرای انتخابات

0
161

روزنامه «وال استریت جورنال» Wall Street Journal، شنبه 24 اکتبر 2020 تاکید کرد دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا در تلاش است تا تحریم‌های جدیدی را علیه جمهوری اسلامی تا پیش از 3 نوامبر2020 زمان اجرای انتخابات ریاست جمهوری در ایالات متحده، اعمال کند.

مقام‌های آمریکایی به روزنامه «وال استریت جورنال» گفته‌اند که نهادها و افراد وابسته به دولت جمهوری اسلامی ‌هدف تحریم‌های جدید سابقا نیز تحریم‌ شده‌اند.

این روزنامه در ادامه توضیح داد که تحریم‌های آمریکایی احتمالی علیه دولت جمهوری اسلامی با هدف تشدید فشارهای حداکثری اعمال شده علیه رژیم جمهوری اسلامی است.

روزنامه «وال استریت جورنال» گفت که «تشدید تحریم‌ها بر دولت جمهوری اسلامی مانع از هر تلاشی در آینده برای غیر فعال‌ کردن آنها خواهد شد.

این روزنامه همچنین به نقل از مقام های آمریکایی گفته که نهادها و افراد وابسته جمهوری اسلامی‌ هدف تحریم‌های جدید سابقا نیز از سوی ایالات متحده آمریکا تحریم‌‌هایی علیه آنها اعمال شده‌ است.

بنا به نوشته این روزنامه تحریم‌های جدید برخی بخش‌ها شامل صنایع پتروشیمی و معادن و به ویژه بخش انرژی که واشنگتن معتقد است جمهوری اسلامی از آنها برای تامین مالی فعالیت‌های تروریستی‌ استفاده می‌کند را هدف قرار خواهد داد.

در پی فرمان دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا در سال 2018 برای خروج آمریکا از توافق هسته‌ای برجام که در سال 2015 میان جمهوری اسلامی و 6 قدرت جهانی به امضا رسیده، واشنگتن سلسله تحریم‌هایی که به موجب این توافق تعلیق شده بود را بازگردانده و پس از آن تحت عنوان فشار حداکثری به مراتب گسترش داده و تشدید کرد.

العربیه نوشت؛ در راستای ادامه سیاست فشار حداکثری واشنگتن علیه جمهوری اسلامی که اغلب مقام‌های آمریکایی در کنفرانس‌های مطبوعاتی خود بر آن تاکید می‌کنند، الیوت آبرامز، نماینده ویژه ایالات متحده در امور جمهوری اسلامی و ونزوئلا، روز چهارشنبه 21 اکتبر گفت، «رئیس جمهوری آینده آمریکا هر که باشد» تا زمانی که رژیم جمهوری اسلامی رفتار خود را تغییر ندهد، استراتژی فشار حداکثری آمریکا علیه دولت جمهوری اسلامی همچنان ادامه خواهد داشت.