تفاوت محبوبیت علی کریمی با دیکتاتور یک رفراندوم است!؟ بقلم حمید جباری

0
286

خیلی سخت نیست سنجش اقبال عمومی برای مشخص کردن میزان محبوبیت علی کریمی بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران میان مردم ایران بغیر آن ده درصد مزدوران جیره مواجب بگیر و حلقه هزار توی فامیلی سران قدرت در قیاس با ضحاک ماردوش که ۳۳سال رهبر خود خوانده سرزمینی است که بغیر از حلقه نزدیکان و مریدان ذوب شده در جهالت حتی برخی از نزدیکترین افراد خانواده اش او را قبول ندارند و او را دیکتاتور خطاب می کنند!؟
بالاخره بعد از ۱۱۳ روز خیزش مردم ایران،علی خامنه ای پدرخوانده مستقیم به علی کریمی حمله کرد و مانند همیشه تمام ناکارآمدی ،بی کفایتی خود ،سران قدرت و فاسد سیستماتیک اداره کشور را متوجه دشمنان فرضی و فوتبالیست پیشکسوتی دانست که در طول این نزدیک ۴ ماه در کنار مردم علیه رژیم دیکتاتوری-استبدادی هم صدایشان بود!؟
البته این نخستین بار نیست که پدرخوانده به چهره های محبوب مردم حمله می کند،و آخرین بار هم قطعا نخواهد بود.
اما این خیزش تفاوت بسیار زیادی با اعتراضات دی ماه سال ۹۶ یا حتی آبان ۹۸ داشت،این بار یک اسطوره و نخبه فوتبال ایران و آسیا که از دل جامعه با تلاش و پشتکار به افتخارات ورزشی رسیده بود و در جوانی تجربیات از کارگری ،مسافرکشی و غیره داشته است!؟
بنابراین چنین چهره مردمی که تا لحظه نوشتار یادداشت به هیچ جناح و جریان سیاسی متصل نبود ،توانست همراهی بخش بزرگی از جامعه را داشته باشد !؟
از روزی که خبر مهسا امینی منتشر شد و اعتراضات شکل گرفت، علی کریمی فعالیت اش را در توییتر و اینستاگرام افزایش داد و با توییت و استوری هایش به مردم دست خالی کف خیابان قوت قلب می داد،و همانطور که خودش با مصاحبه با مکث امینی اشاره کرد  پیامها و دایرکتهای مردم خسته از ظلم و استبداد که از او درخواست داشتند به حمایت و افشاگری ها ادامه بدهد!؟


مروری به صفحات علی کریمی در همین پلتفرم و میزان اقبال عمومی و چهارده میلیونی شدن اینستاگرام او نشان می دهد،حتی باوجود فیلترینگ و دسترسی مردم به فضای مجازی  او در آنجا هم از پدرخوانده جلوتر است و مردم سرمایه ارزشمندی چون او را به حاکم دجال زور که حتی یک نظر مخالف را نمی پذیرد و برای هر فردی که به او و سیستم سراسر استبدادی اش نقدی وارد کند،طناب دار اولین و آخرین توصیه است!
خب مشخص است این چنین تفکری خیزش مردمی که نزدیک ۴ماه به درازا کشیده است و جایگاه غصبی خود را پیش از پیش در معرض خطر می بیند،به علی کریمی و تمام هنرمندان یا ورزشکاران حتی افراد سرشناس سایر حوزه هاکه محبوبیت خوبی میان مردم  را تاب ندارد،و با سخنرانی های چکشی و سراسر غرض ورضی در میان حلقه مریدان پیرو جهالت در تفکر مسموم خود وجاهت و اعتبار آنها را زیر سوال ببرد و ذهنیت جامعه را تغییر دهد!؟
اما نمی داند یا اصلا نمی فهمد که چنین افراد با یاوه گویی جایگاه مردمی بودنشان به این آسانی از بین نمی رود.
روی سخن ام با ضحاک ماردوش زمان است،اگر حاضری میزان اقبال عمومی خود را به عنوان رهبر ایران یا بقول مریدان ات با محبوبیت یک مهره خود فروخته از نگاه تو  و محبوب مردم  به بوته آزمون بگذاری،در روزی مشخص  و در حضور ناظران بین المللی که مورد تایید تو نباشند،یک رفراندوم برگزار کنید و اجازه بدهید ناظران منصف آرای مردم را بدون دخالت و تقلب شما ارزیابی کنند!؟
آن روز که این واقعه رخ دهد تو دیگر برای همیشه به ونزوئلا  یا یکی از کشورهایی که سالها پول نفت مردم ایران را بی حساب و کتاب در حلقوم ایشان کردی بروی،و تا لحظه مرگ به تمام جنایت های بشری که در حق مردم ایران زمین کردی فکر کنی !؟
البته چون از عنصر وجدان بی بهره هستی بعید میدانم عذابی در ذهن مرور کنی .
زیرا عملکرد ۳۳ ساله تو خداوندگار کشتار گرفتن جان هزاران انسان بی گناهی بود که اکثرشان چیزی بغیر از  ابتدایی ترین حقوق زندگی از حکومت فاسد ات طلب نکردند!؟
فقر،تورم،بیکاری،تبعیض ،فساد و فحشا،اختلاس و فروپاکشی اقتصاد سرزمینی که ۹درصد منابع انرژی دنیا را دارد،ولی دو سوم مردم زیرخط فقر و در سطل زباله دنبال لقمه ایی نان می گردند!
تاریخ نام ننگین ات  را فراموش نخواهد کرد.
دیکتاتور پیر…….