تغییر استراتژی اسرائیل در مورد جمهوری اسلامی از “تدافعی به تهاجمی”

0
128

وزیر دفاع اسرائيل با اشاره به برتری نظامی و فناوری این کشور نسبت به جمهوری اسلامی می‌گوید نشانه‌هایی از ضعیف شدن جمهوری اسلامی در سوریه مشاهده می‌شود. او معتقد است اسرائیل باید استراتژی دفاعی خود در قبال جمهوری اسلامی را به تهاجمی تغییر دهد.

نفتالی بنت، وزیر دفاع اسرائیل، روز سه شنبه ۲۹ بهمن (۱۸ فوریه) در نمایشگاه فناوری نظامی ۲۰۲۰ (فناوری جدید) در تل‌آویو گفت که کشورش شاهد “علائمی از ضعیف شدن جمهوری اسلامی در سوریه و بازبینی موقعیت خود در این کشور است”. 

او اضافه کرد که اسرائیل تحت فرماندهی او از استراتژی دفاعی به تهاجمی روی خواهد آورد. او جمهوری اسلامی را به یک “اختاپوس” تشبیه کرد و گفت: «زمانی که بخواهید یک اختاپوس را از پا درآورید باید به جای بازوها سر او را هدف قرار دهید. این معامله‌ای است که ما باید با جمهوری اسلامی بکنیم.»

به گفته نفتالی بنت، اسرائیل سال‌ها بازوهای این “اختاپوس” در لبنان، نوار غزه و سوریه را نشانه رفته و کم‌تر روی تضعیف واقعی جمهوری اسلامی متمرکز بوده است، اما حالا قصد دارد با فشارهای اقتصادی، سیاسی و اقدامات نظامی و استفاده از روش‌های دیگر استراتژی خود را تغییر دهد و سر “اختاپوس” را بزند.

وزیر دفاع اسرائيل هم‌چنین گفت که جبهه سوریه برای اسرائيل یک فرصت است. او افزود که جمهوری اسلامی نیروهای خود را برای تثبیت حضورش به سوریه می‌فرستند تا اسرائیل را خسته کند ولی اسرائيل می‌تواند این «حمله را به ضد حمله تبدیل کند». بنت همچنین گفت: «ما از هوش و برتری عملیاتی بهره‌مند هستیم و به وضوح به جمهوری اسلامی می‌گوییم از سوریه خارج شود چون دلیلی برای حضور در آنجا ندارد.»

بنت به سخنان حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران، اشاره کرد که اسرائیل را تهدید کرده و گفته است همه نقاط اسرائیل در تیررس جمهوری اسلامی قرار دارد و جمهوری اسلامی «امکانات زیادی برای نابودی اسرائیل» در اختیار دارد.

به گزارش دویچه وله؛ نمایشگاه فناوری جدید در تل‌آویو نمایشگاهی درباره تحقیقات و پیشرفت‌های صنایع نظامی اسرائیل است. اسرائیل به عنوان یکی از پیشرفته‌ترین کشورها در نوآوری و توسعه فناوری محسوب می‌شود و ده‌ها شرکت الکترونیک و تولیدکننده صنایع نظامی در این نمایشگاه شرکت می‌کنند. در نمایشگاه ۲۰۲۰ تازه‌ترین استانداردهای صنایع نظامی و هوایی به نمایش گذاشته شده‌اند.