تعطیلی خط سوخت‌رسانی جمهوری اسلامی به ونزوئلا

0
74

به گفته منابع خبری در راستای تلاش واشینگتن برای تعطیلی تجارت میان تهران و کاراکاس، محموله‌های سوخت جمهوری اسلامی ارسالی به ونزوئلا که ماه اوت گذشته توسط ایالات متحده آمریکا توقیف و مصادره شده، اکنون به وسیله دو نفتکش در حال انتقال به تگزاس است و انتظار می‌رود طی روزهای آینده به این ایالت آمریکا برسد.

به گزارش خبرگزاری رویترز این منابع افزودند که پیش‌بینی می‌شود اولین محموله سوخت جمهوری اسلامی مصادره شده که توسط نفتکش یوروفورس با پرچم لیبریا حمل می‌شده طی 24 ساعت آینده به گلوستون در تگزاس برسد.

همچنین بنا به این منابع پیش‌بینی شده که دومین محموله سوخت جمهوری اسلامی مصادره شده با نفتکش حامل پرچم سنگاپور منتقل می‌شده در روز 19 سپتامبر وارد بندر هیوستون آمریکا شود.

از سویی شرکت‌های یورو تانکرز و میرسک تانکرز که مدیریت دو نفتکش را بر عهده دارند تاکنون به درخواست پیگیری واکنشی نشان نداده‌اند و وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا نیز از هر گونه اظهار نظر در این‌باره امتناع ورزیده‌است.

العربیه نوشت؛ شایان ذکر است ایالات متحده آمریکا در ماه اوت گذشته اعلام کرده بود که ۱٫۱ میلیون بشکه سوخت جمهوری اسلامی در حال انتقال به ونزوئلا را مصادره کرده‌است.