تحقیق کنگره آمریکا در مورد چگونگی اعطای ویزا به پرویز پرستویی توسط دولت بایدن

0
270

کنگره ایالات متحده بابت صدور ویزا برای پرویز پرستویی، هنرپیشه ایرانی که «ارتباطی تنگاتنگ» با «سازمان تروریستی سپاه پاسداران» و قاسم سلیمانی، فرمانده پیشین «نیروی قدس» این سازمان دارد، دولت جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا را بازخواست کرد.

دوشنبه 19 مه، جیم بنکس، نماینده جمهوری‌خواه ایندیانا و یکی از اعضای «کمیته نیروهای مسلح» مجلس نمایندگان، از دولت بایدن خواست توضیح دهد که چرا به پرستویی ویزا داده است.

پرستویی اواخر ماه گذشته به دعوت گروه چپ‌گرای افراطی «کُدپینک» که معمولا برای جمهوری اسلامی در آمریکا لابی می‌کند، به لس‌آنجلس رفت تا در مراسم نمایش فیلم و جلسه پرسش و پاسخ شرکت کند.

بنکس می‌گوید پرستویی «ارتباطی تنگاتنگ» با سپاه پاسداران دارد، که سازمانی تروریستی در فهرست سازمان‌های تروریستی خارجی وزارت خارجه ایالات متحده است، و عامل کشتار بسیاری از شهروندان آمریکایی بوده است.

به گزارش العربیه به نقل از واشینگتن فری‌بیکن نوشت؛ این قانونگذار در نامه‌ای به آنتونی بلینکن، وزیرخارجه و آلخاندرو مایورکاس، وزیر امنیت داخله آمریکا نوشت: «پرستویی مستقیماً در پروژه‌های تبلیغاتی تحت حمایت سپاه پاسداران مشارکت داشته است، و مروج یک ایدئولوژی تندروانه است که به دنبال شکل دادن به فرهنگ ایران در راستای اهداف رژیم این کشور است. او در بسیاری از فیلم‌های حامی نظام و سپاه به ایفای نقش پرداخته است.»

بنکس خطاب به دو وزیرخارجه و امنیت داخله شکایت کرد و گفت: «هنوز سپاه از فهرست سازمان‌های تروریستی خارج نشده، وزارتخانه‌های تحت تکفل شما به وابستگان بدنام و سرشناس آن اجازه ورود به کشور ما را می‌دهند. وای به حال آن روزی که سپاه از فهرست تروریستی خارج شود. آن وقت حتما اعضای این سازمان می‌توانند به طور قانونی برای سوءاستفاده از بازار و سیستم مالی ما و انجام فعالیت‌های تروریستی علیه ایالات متحده به آمریکا هجوم بیاورند.»

این قانونگذار برجسته از وزارتخانه‌های امور خارجه و امنیت داخله خواست حداکثر تا 20 مه به دغدغه‌های کنگره درباره موضوع پرستویی پاسخ دهند، و روندی که منجر به اخذ ویزا توسط وی و همراهانش شده را آشکار کنند، و همچنین نام فرد یا افرادی که در تایید ویزای آنها نقش داشته‌اند را اعلام کنند.