تحریم 8 شخص و سه نهاد جمهوری اسلامی به دلیل سرکوب اعتراضات آبان 98 توسط اتحادیه اروپا

0
303

اتخادیه اروپا اقدامات محدود كننده خود علیه 89 مسئول و 4 نهاد جمهوری اسلامی را به دلیل ادامه نقض جدی حقوق بشر تا 13 آوریل 2022 تمدید کرد. این شورا همچنین هشت نفر و سه نهاد را با توجه به نقش آنها در سرکوب خشونت‌آمیز اعتراضات نوامبر 2019 (آبان98) به لیست تحریم ها اضافه کرد.

حسین سلامی،‌ فرمانده کل سپاه پاسداران،‌ غلامرضا سلیمانی،‌ رییس سازمان بسیج، حسین کرمی، فرمانده یگان ویژه ناجا، حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی، حسن شاهوارپور، فرمانده سپاه خوزستان و لیلا واثقی،‌ فرماندار شهر قدس از جمله اشخاص تحت تحریم قرار گرفته هستند.

زندان اوین، زندان فشافویه و زندان رجایی شهر هم در لیست تحریمی اتحادیه اروپا قرار گرفته است.

این تحریم‌ها شامل اقداماتی مانند محدودیت‌های سفر ، بلوکه کردن اموال و دارایی‌ها و ممنوعیت سرمایه‌گذاری در شرکت‌های اتحادیه اروپا است.

علاوه بر این ، فروش تجهیزاتی که جمهوری اسلامی بتواند از آنها در اقدامات سرکوبگرانه استفاده کند و همچنین تجهیزاتی که رصد و شنود ارتباطات شهروندان را برای حکومت جمهوری اسلامی ممکن می‌کند، ممنوع شد.

العربیه گزارش داد؛ این تحریم‌ها برای اولین بار در سال 2011 وضع شد و از آن زمان تا کنون هر سال با تصمیم اتحادیه اروپا هر بار به مدت یک سال تمدید شدند.