تحریم 7 مقام امنیتی و گشت ارشاد جمهوری اسلامی

0
79

در تازه‌ترین اقدام جهانی در حمایت از مردم معترض ایران، وزارت خزانه‌داری آمریکا پلیس امنیت اخلاقی و 7 تن ازمقامات امنیتی جمهوری اسلامی را به‌دلیل «آزار و خشونت علیه زنان ایرانی و نقض حقوق معترضان» تحریم کرد. در پی اجرای این تحریم کلیه دارایی‌ها و اموال این افراد و نهادها در آمریکا مسدود شده، افراد مرتبط با این نهادها و کسانی‌که خودشانتحریم شده‌اند حق ورود به آمریکا را نخواهند داشت و حتی موسساتی که با این افراد و سازمان ها مراوده مالی داشتهباشند نیز مجازات خواهند شد.

محمد رستمی، فرمانده پلیس امنیت اخلاقی اسماعیل خطیب، وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی، سالار آبنوش جانشین فرماندهی بسیج،قاسم رضایی، فرمانده انتظامی نیروهای انتظامی جمهوری اسلامی، منوچهر امان اللهی، فرمانده نیروی زمینی ارتش استان چهارمحال و بختیاری و کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی، افرادی هستند که روز پنج شنبه31 شهریور توسط دولت امریکا تحریم شده‌اند.

وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرده که همه این افراد یا در قتل مهسا امینی و ازار و خشونت علیه زنان نقش داشته‌اند یادر اعتراضات قبلی در سرکوب معترضان دست داشته‌اند.

العربیه نوشت؛ در همین باره، جانت ال. یلن، وزیر خزانه داری آمریکا «مهسا امینی» را «شجاع توصیف کرده و گفته است که «مرگ اودر حالی که بازداشت پلیس اخلاق جمهوری اسلامی بوده، نمود دیگری از اقدام حکومت ایران علیه مردم خود است.»

یلن قتل مهسا امینی را «بی‌وجدانی» خوانده و ضمن محکومیت آن از حکومت جمهوری اسلامی خواسته که از خشونت علیه زنان ومعترضانی که مطابق حق تجمع مسالمت‌آمیز و آزادی بیان خود در حال اعتراض هستند، دست بردارد.

او اقدام وزارت خزانه داری آمریکا برای تحریم پلیس اخلاق جمهوری اسلامی و مقامات ارشد امنیتی جمهوری اسلامی را که مسئول این ظلم هستند، «نشان‌دهنده تعهد آشکار دولت بایدن – هریس برای دفاع از حقوق بشر و حقوق زنان در ایران و جهان» دانستهاست.